Forum > Demolåtar
För många/för .... nu hela låten
Dark Of Light:
--- Citat från: lonewind skrivet 14.03.2007, 22:23:31 ---
--- Citat från: egghuvud skrivet 14.03.2007, 22:20:10 ---Tja jag tycker att du balanserar på en gräns där det låter bra, men nästan lite för mycket för..animerat om du förstår vad jag menar- är det verkligen så du låter eller försöker du få det att låta så (nu svammlar jag bara) men jag har svårt att förklara min poäng. Du sjunger onekligen skitbra, men håll dig på rätt sida av prettogränsen :)
--- Slut citat ---
Det är nog precis så jag menar... Jag lever lite farligt här och går jag över gränsen blir det bara skräp men håller jag mig på rätt sida blir det fin fint. Är man sen helt själv när man lägger sången och inte har någon att bolla idéerna med så har man ju en otrolig tur att ett sånt här forum finns där man kan rådfråga. Jag är väldigt bra på att trolla bort mig själv i bra eller dåligt djungeln.
--- Slut citat ---
Kan allt känna igen mig där... Man tror sig veta vad man håller på med och så visar det sig några dagar senare när öronen vilat att... näeh... faen, he he... hm?
Det här låter dock heeelt ok i mina öron.
lonewind:
--- Citat från: Dark Of Light skrivet 14.03.2007, 23:09:06 ---
--- Citat från: lonewind skrivet 14.03.2007, 22:23:31 ---
--- Citat från: egghuvud skrivet 14.03.2007, 22:20:10 ---Tja jag tycker att du balanserar på en gräns där det låter bra, men nästan lite för mycket för..animerat om du förstår vad jag menar- är det verkligen så du låter eller försöker du få det att låta så (nu svammlar jag bara) men jag har svårt att förklara min poäng. Du sjunger onekligen skitbra, men håll dig på rätt sida av prettogränsen :)
--- Slut citat ---
Det är nog precis så jag menar... Jag lever lite farligt här och går jag över gränsen blir det bara skräp men håller jag mig på rätt sida blir det fin fint. Är man sen helt själv när man lägger sången och inte har någon att bolla idéerna med så har man ju en otrolig tur att ett sånt här forum finns där man kan rådfråga. Jag är väldigt bra på att trolla bort mig själv i bra eller dåligt djungeln.
--- Slut citat ---
Ah skönt med någon som känner igen sig också! Tusen tack också för godkännandet!
Kan allt känna igen mig där... Man tror sig veta vad man håller på med och så visar det sig några dagar senare när öronen vilat att... näeh... faen, he he... hm?
Det här låter dock heeelt ok i mina öron.
--- Slut citat ---
tsmalmbe:
Förslag: Låt nån anna mixa din sångröst nångång. Misstänker att det nasala ligger både i din röst, och sättet du mixar. Det kan vara så ohyggligt svårt att vara objektiv med att mixa sin egen röst.
Angående slip'n'slide-sången, tycker jag inte det blev varken falskt eller tröttsamt.
lonewind:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 15.03.2007, 14:14:21 ---Förslag: Låt nån anna mixa din sångröst nångång. Misstänker att det nasala ligger både i din röst, och sättet du mixar. Det kan vara så ohyggligt svårt att vara objektiv med att mixa sin egen röst.
Angående slip'n'slide-sången, tycker jag inte det blev varken falskt eller tröttsamt.
--- Slut citat ---
Sant, är mycket väl medveten om att det är bäst att ha någon annan som sköter spakarna men om man inte har någon att tillgå så får man ratta själv.
Objektivitet finns det ju annars gott om här :)
tsmalmbe:
--- Citat från: lonewind skrivet 15.03.2007, 14:46:19 ---Sant, är mycket väl medveten om att det är bäst att ha någon annan som sköter spakarna men om man inte har någon att tillgå så får man ratta själv.
--- Slut citat ---
Det var inte riktigt så jag menade. Jag tänkte mig att det skulle vara bra att få ett "referensspår" på sången mixad av någon annan, för att få en annan vinkling på det hela, som du sen skulle kunna gå tillbaka till för att jämföra med i framtiden när du själv sitter och mixar.
Att seriöst föreslå att du borde flytta in i en studio, eller anställa en mixare hem (kanske han kunde dammsuga också), var nog inte min mening. :) :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida