Forum > Färdiga produktioner

MaxB + Iken + Klemme - I'm loosing you

<< < (3/3)

Eddi:
Ja den lät riktigt fräsch nu med livetrummor.
Eko

IKEN:
hmm,njaa,MaxB borde faktiskt mixa om den,trummorna hörs knappt,basen är för basig och sången
ligger lite utanför  låten på nått sätt...
Låten i sej är ju kanon,det var skitkul att lira på detta,men mixen lämnar en del att önska
upptäcker jag efter 50 veckor+ ungefär...... ;)
Vad säger du Max???? ;)

MaxB:

--- Citat från: IKEN skrivet 16.11.2008, 22:26:58 ---hmm,njaa,MaxB borde faktiskt mixa om den,trummorna hörs knappt,basen är för basig och sången
ligger lite utanför  låten på nått sätt...
Låten i sej är ju kanon,det var skitkul att lira på detta,men mixen lämnar en del att önska
upptäcker jag efter 50 veckor+ ungefär...... ;)
Vad säger du Max???? ;)

--- Slut citat ---

Hittade den här tråden nu då jag provar att tagga låtar.
Har däremot inte hittat det här projektet på musikdatorn så jag är inte säker på var det är.

Harmonica mike:
Shit vilket sväng!

Jag gick igång på detta.Dock hade jag skurit masor ur rickenbackern,frekvenser under 80-100 hz blir plågsamma i mina öron..men det är ju jag det  :)

Lite live feeling över hela alstret,skitigt och lite otight.Sångaren kunde ha fått plats på samma scen som bandet via ett väl avvägt reverb..Ofta hör jag proddar med kommentarer om detta synsätt,ju torrare sång desto bättre  :wacko:
Men jag blir bara förvirrad,sången måste låta som om den kommer från samma scen som resten av bandet.Låten/mixen tappar trovärdighet i mina öron annars..

Gött sväng/lir överlag,rätt attityd i sången..Faktiskt finns det inte några text fraser som påminner om mitt och Gurans senaste samarbete  :D
COOLT!

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion