Kontrollrummet

Ny mixer!

gäst · 2 · 2054

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jay thomas

  • Gäst
Var ju tvungen att under min studiolösa tid ha en mixer. Efter en liten marknadsundersökning landade det hela på en Tapco MIX100.

Verkar vara precis det jag behöver och känns tom bättre än min stora Yamaha... Ett litet röstljudexempel återfinns här: Röster i Etern

Ingen EQ, lite lätt Roomworks reverb. Den manliga rösten pratar inte svenska, det är inte fel på era ljudkort...  ;)
« Senast ändrad: 05.12.2007, 22:55:37 by jay thomas »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ser trevlig ut men den saknar reglar för main out :) . Jag kan inte mycket om dessa små mixers men om det är jämn kvalité på ett visst märke och modell är det en trygghet om man köper över webben eller inte har möjlighet att testa sitt exemplar, så att man kan byta om det skulle brusa mer än man kan leva med.

Jag köpte nyligen en begagnad behringer-mixer Behringer Eurorack MXB1002 (nyare modell kostar c:a 1000kr) men har hittills inte testat den särskilt mycket. Imorgon ska jag och några bekanta spela i en lägenhet på försiktig volym och då hoppas jag att den visar sig från sin bästa sida.



Jag hoppas vi kan koppla in tre kondensatormikrofoner två dynamiska mickar, två gitarrer, en bas och digitala trummor. Ljudet tänkte vi plocka ut via RCA-out till en Hifi-stereo-anläggning och därifrån till en laptop för att möjliggöra inspelning.
« Senast ändrad: 02.02.2008, 20:20:16 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google