Forum > Färdiga produktioner

karl- på svenska

<< < (2/9) > >>

karl:
tnx emu....har sänkt oktaveringen betydligt,annan bas och lite korrigeringar på sången...alltså ny version här nere
--- Citat från: Emulator skrivet 01.02.2008, 00:23:05 ---förstår när jag hör det att det är ovant., en helt ny karl faktiskt. och det låter jättebra. Skitbra arr oxo!! framförallt pianot....pianobasen gillas MYCKET.

Tycker om detta, men kanske skulle jag ta bort oktaveringen på vissa partier. ok jag vet att du trivs med den och så, men ta bort säg hälften av den så gör den mer effekt :)

kalas.

--- Slut citat ---

ADMIN EDIT:
Nya versioner ersätter det tidigare i första inlägget.

Fidden:
Hade jag kunnat ge en sexa i betyg, hade du bannemig fått en sexa i betyg.

Gillar allt i den, men speciellt texten. Gör mer på svenska. Sparar den. Andra versionen satt bättre också tyckte jag.

karl:
tnx Wernborg...hade gärna legat med på den cd:n....var på vippen att fråga dig om du ville lägga guran i instrumentalbiten men det fick bli som det blev...om jag drar den i produktion en gång till kanske då :mellow:  kul att du tycker det funkar på svenska...lite ovant men övning ger färdighet  B) tnx igen /  karl

equality....har dragit ner på oktaverna så dom bara finns där utan att man hör dom  :wacko: :rolleyes: du gillade outrot...jag gjorde om det idag :o :unsure: men det går väl att redoa i värsta fall...."Flöt med den i det anade och drömda" ja...jag kunde inte ha gjort det bättre själv :mellow: :P har ju gjort din "hallonprinsessan" men den låg i annan tid och kanske man skulle dra den en sväng till nu när man har lite bättre koll på grejorna...får se...
kul att gillar på svenska också....som sagt en ny version en bit upp från detta...

tack / karl

cykeln:
Milda moster vilken låt!
Fantastisk text – Vem har skrivit den?
Strålande melodi som fångar och förvaltar texten.
Bra sjunget och spelat – speciellt gitarren
Sticket glimrar
Allt är bara så bra!
Vet inte riktigt vad det påminner om – kanske Jojje Wadenius Barbro Lindgrens barnvisor?
Detta måste ges ut!

karl:
ynot...tnx för dina öron och kul att du tycker om den....jag la upp lite mer info längst upp...fick texten i måndags och hade inte tid alls men när jag tog gitarren så kom allt på en gång och då fick jag lägga allt det andra åt sidan....och visst finns det grejer att putsa på men det får funka tills något mer händer..det är trots allt en demo.... <_< :rolleyes:

Fidden...stort tack för schysst respons...det värmer och visst...utan texten hade inget hänt, tycker också texten är något utöver det vanliga...

/  karl

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion