Forum > Färdiga produktioner

karl- på svenska

<< < (4/9) > >>

martinm:
Måste förstås instämma i hyllningskören.
När jag hörde på början av låten första gången så tog den inte riktigt tag i mig men det växte under låten. Andra gången jag lyssnade så var jag med även från början.
Bra arrangemang och instrumetinsatser. Skönt avslut med "beatlesstråkar".
 :P

stajo:
Ja vad skall man säga, ännu en snygg låt. Tycker det låter kanon och du funkar väldigt bra på svenska.
Texten är tankeväckande. Gärna mer av det här.
/Staffan

mahan:
Jou Karl!

Vad finns här för mig att tillägga. Nackhåren reser sig var gång jag lyssnar. en rörande snygg stämning som faktiskt för mig tillbaka till barndomsminnen.
Snygga kompet, sköna sången och proffsiga arret kombinerat med denna kolofenomenalt träffande text blev en TOPPLÅT! WOW

"och ingenting var riktigt sant" :wub:

h.    johan

karl:
tack för schysst repons DG...kul att du tycker soundet är varmt, mest en tillfällighet då jag fortfarande har dålig koll men har börjat använda en plug som sas ska fixa till det där sista....vet inte om då dom flesta låtar jag har är på engelska så jag tror inte man blandar på en platta :unsure: men det kanske blir fler svenska låtar och med den takten man gör skivor så kanske det blir en fullängdare med svenskt material :huh: B) /  karl

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 01.02.2008, 21:45:17 ---Bra sång! Bra akustiskt gitarrljud. Bra balans i arret och ljudbild. Ja en varm och skön känsla i ljudbilden som jag inte alltid tycker du haft sedan du bytte till bättre grejer.

En mysig låt och helt ok som ett spår på ett album men klickar inte till hos mig ännu efter ett par lyssningar. Tycker som sagt att den är fin men saknar ändå något som gör den lite mer spännande.

--- Slut citat ---

MaxB:
Skönt ljud och skön sång: "När jag var liten..."
Gillar det rena och enkla i framförandet.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion