Forum > Färdiga produktioner
karl- på svenska
Wernborg:
Och frågan alla vill ha svar på:
- Vem är textförfattaren?
DåligtGehör:
Bra sång! Bra akustiskt gitarrljud. Bra balans i arret och ljudbild. Ja en varm och skön känsla i ljudbilden som jag inte alltid tycker du haft sedan du bytte till bättre grejer.
En mysig låt och helt ok som ett spår på ett album men klickar inte till hos mig ännu efter ett par lyssningar. Tycker som sagt att den är fin men saknar ändå något som gör den lite mer spännande.
Harmonica mike:
Lyssnar på version 2 då,utan att kolla vad som sagts för att inte bli "styrd"..
Fin liten visa Karl.Drar upp volymen lite..Orgeln väldigt långt bak..låter snyggt det lilla jag hör från den...Trummor bas å piano går fram bra.Växla i intensitet/volym mellan orgel och piano,tror jag gör susen.Det låter bra annars,och vilken vacker låt! Fin text.
Allt från Norrlands juryn för denna gång.
Mvh
Micael
karl:
en snubbe som jag "träffade" på allears Niklas Erixon...som jag fastna för då att han skrev så bra texter men i sina egna alster så blev det väldigt mycket lo-fi...vilket inte behöver vara fel för det funkar för honom...och tänkte iaf först göra en cover på någon av hans låtar men så skickade han över den här texten...som är mycket poetisk och vacker tycker jag och kan säkert tolkas på hundra olika sätt...detta är min tolkning... / karl B)
--- Citat från: Wernborg skrivet 01.02.2008, 20:48:40 ---Och frågan alla vill ha svar på:
- Vem är textförfattaren?
--- Slut citat ---
Åsa:
:wub: Åh va glad jag är att jag inte loggade ut som jag var på väg att göra, bestämde mig för att lyssna på en låt till och det blev den här..
Vilken låt! En av dom finare jag hört här, för mig, i mina öron är den färdig, du sjunger verkligen jättebra! Musiken och texten är otroligt fin och helheten känns klockren. Tack för en låt som tog tag från första stund :wub:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida