Forum > Färdiga produktioner
BeeGroove - September (Earth, wind & fire-cover)
ynot:
hahaha eller fiskvilionister ....såg det till slut rolig felskrivning måjag säga.
Harmonica mike:
Schysst lirat.
Men är det inte för slickt att ge sig in i det som redan finns?
Med tanke på skickligheten i liret så måste det väl gå att tota ihop nåt eget? Det här har man väl hört på radion x antal gånger,jag gillade det inte då - och jag gillar det inte nu heller.
Liret,får full pott,låten - njäeee den sågar jag. Sicket slöseri med talang.. :P
Mvh
Micael
Claes:
Jag brukar inte kommentera låtar, men när man dristar sig till att göra en cover av någon av mina husgudar, så får man stå sitt kast... ;)
Jag tycker att låten känns väldigt förenklad och att den därför saknar mycket av det driv och den känsla som finns i originalet. Brasset gör mycket i originalet, så jag känner en enorm saknad av det. När brasset saknas, så blir hela kompet ganska platt och med både gitarr- och flöjtsolo, känns den väldigt lång med det lilla stödet.
I övrigt är det ju välspelat och arret har lite egna finesser inlagda i stället för originalets (dock bleka finesser jämfört med hur det "ska" vara...), så musikerna är det inget att klaga på, men arret hade behövt en ordentlig genomkörare enligt min mening - eftersom låten är så välkänd och har gjorts av dessa ekvilibrister som utgör E,W & F.
Jag hade kanske inte gjort en cover på låten så mycket bättre själv - men jag hade absolut inte tagit bort det viktiga brasset, som är en av huvudingredienserna...
Jag rekommenderar f.ö. gärna DVD:n med Earth, Wind & Fire och Chicago live på "Greek theatre" i L.A. Om man bara ska köpa en enda musik-DVD detta århundrade, så är det den man ska ha, helt enkelt! :wub:
Emulator:
claes :wub: :wub: :wub:
De e fan så man blir tårögd, välkommen till demoforumet :)
DåligtGehör:
Ja det är inte lätt att göra en bra cover på EW&F. Särskilt inte utan bra blås, och en mångfald grymma röster, en utmärkt drivande bassist osv. Det blir ju rätt blekt i jämförelse. Hade kanske varit bättre att göra en annan typ av version? Ja, inte dåligt men lite småtråkigt westcoast-vitt och rätt okreativt av såpass goda musiker. Men det var ju ett tag sedan.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida