Forum > Färdiga produktioner
IKEN - INSIDE,LOOKING OUT...
Light Head:
Hola mr "laidback",,,, Detta för inte tankarna till Pink Floyd's laidback-känsla, inte för mig i alla fall.
Liveband, otajta? Det är väl knappast något egensysfte med att de skulle vara otajta?? Snarare ett tecken på att de är, ja just det,, otajta kort och gott. Förmodligen kommer de att bli tajtare ju längre de lirar ihop.
Nu låter det väl som om om jag kommer här å är petimeter,, 250bpm? Det kan vara världens drag med 80bpm. Ofta upplever jag att trummorna kan bidra med drag, och att det svänger ordentligt om låten med hjälp av tajta musiker/instrument.
Inte dålig låt, men det känns som om det finns massa att fila på och att kritiken som kommit fram är befogad och förmodligen skulle kunna hjälpa dig att lyfta låten från "utkasst" till en laidback låt med drag.
Kämpa på!
IKEN:
--- Citat från: Light Head skrivet 01.02.2008, 14:51:13 ---Hola mr "laidback",,,, Detta för inte tankarna till Pink Floyd's laidback-känsla, inte för mig i alla fall.
Liveband, otajta? Det är väl knappast något egensysfte med att de skulle vara otajta?? Snarare ett tecken på att de är, ja just det,, otajta kort och gott. Förmodligen kommer de att bli tajtare ju längre de lirar ihop.
Nu låter det väl som om om jag kommer här å är petimeter,, 250bpm? Det kan vara världens drag med 80bpm. Ofta upplever jag att trummorna kan bidra med drag, och att det svänger ordentligt om låten med hjälp av tajta musiker/instrument.
Inte dålig låt, men det känns som om det finns massa att fila på och att kritiken som kommit fram är befogad och förmodligen skulle kunna hjälpa dig att lyfta låten från "utkasst" till en laidback låt med drag.
Kämpa på!
--- Slut citat ---
Problemet med just denna lilla visa är att den är 2-år gammal,och om jag börjar pilla med trummor och sådant, ''måste'' jag göra om hela viddemitten....
Kritiken är befogad,men, låten är lagd åt sidan och att börja om efter 2 år finns inte,har inte kvar Groove Agent längre,basen (Fender) är numera avbandad och låter inte likadant,den som jag använder nu,Rickenbacker 4003,passar inte in i ljudbilden.Låten i sej är ,som påpekats, inte dålig,men det är för mycket ''pill'' för att göra om den. ta den som ett prov på min breda musiksmak.Den var skoj att göra,akkeguran gick nästan åt helvete i solot(katter som hoppar upp i ditt knä...)Texten började på en cykel ute på Kumlinge/Åland, på väg upp till ''Kumlinge Andelshandel''en tidig Augustimorgon,därefter tog det 3 månader innan den var klar.
Jag bockar och bugar för all lyssning och kloka kommentarer och förslag på denna låt,men,den får vara vad den är,en seg ,otajt, klumpig låt ,som jag älskar. :D
låt nu denna tråd dö i frid. ^_^
Emulator:
nästa gång vore det fiffigt att skriva att du inte vill ha synpåunkter på låten eftersom den är avslutad. Annars går allas låtanalysatorer igång per automagik när en låt ligger i ett demoforum :)
IKEN:
nästa gång vore det fiffigt att skriva att du inte vill ha synpåunkter på låten eftersom den är avslutad. Annars går allas låtanalysatorer igång per automagik när en låt ligger i ett demoforum
:o
Det gjorde jag,fiffigt va? :D
det står:gjord 2006...
Nå skit samma,jag har fått en massa bra (och dåliga) förslag,nästa låt,om den kommer,
kanske låter jättebra tack vare er. ;)
hur som helst,detta är ett kanon forum,med ärliga öppna folks,sådant uppskattas faktiskt!!! :D
TACK FÖR DET!!!! :D
Emulator:
ah, så "made in 2006" betyder att man inte vill ha synpunkter ? ;) hihi
Jag tycker själv de e bra med kommentarer från forumet när man mixar och sånt, jag är expert på att fastna i mixar o inte höra vad som är fel.... då är galningarna på forumet till underbar hjälp :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida