Hejsan allihopa!
Jag är väl ökänd både i VST-forum och Studios forum, men en liten kort presentation kan väl ändå vara på sin plats...

Vem är jag?
En 42-åring kille som har haft basen som huvudinstrument sedan 15-årsåldern ungefär. För ca 14 år sedan splittrades mitt sista band - och sedan dess har jag pillat med musik helt på egen hand - huvudsakligen med keyboards och VSTi, som är mer medgörliga än bandmedlemmar som av någon underlig anledning har en egen vilja också...

Eftersom jag alltid gillade studiojobbet mest, så ser jag det faktiskt inte som någon större fölust att inte ha någon band att spela med längre, utan det är mer en befrielse att jobba själv.
För ca 3 år sedan satte jag igång med ett fullkomligt vansinnigt projekt - nämligen att göra en massa inspelningar av olika mikrofoner, med syftet att folk ska kunna jämföra olika modeller där inspelningarna är gjorda så identiskt som möjligt. Testsiten har nu vuxit till att i skrivande stund omfatta över 100 olika modeller och innehåller totalt över 11GB data (MP3, okomprimerade WAV, samt zip-arkiv).
I övrigt så driver jag en liten firma, där jag säljer musikprylar på ett förhoppningsvis lite trevligare sätt än vissa opersonliga butiker...

Bor sedan 5år i hus i ett lugnt och skönt område i Oxie, en liten bit utanför Malmö (egentligen är det en stadsdel i Malmö, men det känns inte riktigt som att det är så...).