Jag har inte haft tid själv på ett tag att skriva något nytt i Wikin - men det ska nog kunna bli bättring ganska snart igen, tror jag.

Det låter som en kanonbra idé att få in Wikin lite tightare ihop med forumet - exempelvis som du var inne på, med slumpmässigt valda artiklar som dyker upp på förstasidan.
Den andra idén med automagiska länkar är ju också helt lysande om det går att genomföra på ett bra sätt - men för att det inte ska bli plottrigt i inläggen, måste markeringen bli ganska diskret. Kanske bara en diskret ändring av färgen på orden eller något sådant? Jag tycker det är ganska irriterande när man, som på vissa siter, får understrukna länkar på en massa ord i en löpande text, så det skulle jag nog helst undvika om det går.
Man behöver nog påminnna folk om Wikin lite då och då för att den ska byggas på med mer. När jag tog upp att det saknades skribenter där senast, så tog det fart ett tag - men avtog sedan igen.
Finns det någon möjlighet för folk att skriva in i någon sorts lista vad de skulle vilja läsa om, så att det kunde komma in i "önskade sidor"-listan i Wikin, utan att det först har skapats en länk till ordet i en annan artikel? Det kunde vara ett sätt att få in önskemål om artiklar som de mest aktiva kanske inte har tänkt på själva...