Forum > Färdiga produktioner

The Iken Band/IKEN - Crossroads

<< < (3/4) > >>

mahan:
Jou IKEN!
Mycket personlig o snygg röst som låter som den skulle behöva användas oftare, för att låta lite säkrare.
Snyggt arrat o lirat, enda som jag tänkte såga på  är orgelmixen, den börjar snyggt i introt på brett botten men så har du panorerat över den i ena örat så att den mistar en hel del av hammond effekten och låter nu ensamt och mono.

Annars gillas detta :)

h.   johan

IKEN:
 :D Tack för lyssning.
jo,''hammonden'' är panorerad,har du hört '' Machine Head'' med ''Deep Purple''?
där ligger Jon på ena sidan,Ritchie på den andra, resten är i mitten.Så tänkte jag när denna visa mixades..........Om jag hade mixat B4:an i stereo....... :)
då skulle inget av det andra höras.....
rätt tänkvärt faktiskt....

Klemme:

--- Citat från: MaxB skrivet 29.01.2008, 22:50:27 ---Fattar inte hur du gör med rösten men den är skitbra. Håller med andra som kommenterat rösten på en av dina andra låtar. Låter lite som rördist eller spräck på PA:t. Det låter inte som en inspelning i vardagsrummet utan mer som en spelning på en konsert nånstans i slutet av 60-talet.

Jag måste få låna dig till min musik!  :D
Jag känner en trummis förresten, som sa att om du också lämnar det andra forumet... har han inget intresse av att stanna kvar där. Det låter som att han också vill ha ett samarbete med dig! Dubbelkul!

--- Slut citat ---
v
Och trummisen det är jag..he he...
Bra låt gillar det där med kör och hammond...Jag tycker det låter mer 70 tal än 60 tal, vilket inte spelar någon roll för jag älskar båda.

1up:
Skönaste känslan på sången! Son of A Preacher Man-känsla fast mansröst istället för kvinnoröst. Mmm  :wub:

Tamburinen? som kommer in efter ett tag är lite stark i ljudbilden. Gillar soundet på trummorna, man hör småljud man inte brukar höra. Det känns mer live än mycket.

I inledningen noterade jag det läckra soundet på gitarren.

sju tummar upp från 1up!  B)

cykeln:
Go låt
skitiga orglar och gits - gillas!
Slidesolo - yes
Bra tryck i denna

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion