Forum > Demolåtar
vass.....first blood.
ynot:
grupp.... vass
låt first blood mp3 4,22
Har hafft alvarliga data problem som nu har löst sig. Med nystädad studio o nya mickar från claes så kom detta lätsamma stycke till.
Solot blev pekfinger solo med ett rör på handen så torftig är nog bara början.
ynot. gura sång bas
anders khööler trummor
som vanligt höll jag på o säga en skiss åt ett annat tänk.
funkar det eller hur är det kommentera gärna.
tony
ynot:
:D
Harmonica mike:
Då skall vi se vad Tony har kokat ihop..
Skönt flow i denna,jag hör lite upphåttade blues influenser korsat med en portion rock av ett angenämt slag..Shit jag gillar det här..
Inte så mycket att säga om mixen,det låter bra.Ny sång mick? Såg det nånstans,vet inte om du har den här..
Sången låter lite "rums betonad",antingen har du reverbat lite eller så tar micken upp lite av rums ljudet..Inget fel,men har du ny mick så testa att sjunga jätte nära för att få ett så opåverkat ljud som det går till mixen..
Köpte en ny själv i höstas,blev tvungen att byta mickteknik och börja dämpa och ha mig..
Om jag slutar svamla så kan jag säga att hela grejen låter "Live",och det är ju inte så dumt..
Skitbra Tony med friends,det krävs lite i denna genre för att fånga munspels lirarns intresse - och ni lyckades!
Mvh
Micael
ynot:
mycket roligt att få lite feedback:)
sjunger i en sm57 i rummet med högtalarna högt som fan så live är väll aimet.
de nya mickarna sitter på överhänget i detta fallet.
roligt att du tycker det funkar.
tony
Harmonica mike:
Ja då fattar jag det - var trummickar :D..Sm 57 funkar till det mesta,grymma till munspel om man skär av lite topp frekvenser.Det blir ett riktigt nice sprucket ljud.
Missat denna Tony..du måste BUMPA FÖR ATT SYNAS!!
Det har ju rasslat in rätt många nya lirare och en del med flera låtar så..BUMP ON!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida