Forum > Demolåtar
Folksång
egghuvud:
LÅTNAMN: Bankerydspolka
ARTIST/GRUPP: Egghuvud
GENRE: Folkmusik
LÅTLÄNGD:3.15
KOMPOSITÖR: Egget (tror jag)
PRODUCENT: Egg här också
EV. MEDVERKANDE: Njaee ingen särskilld
INSPELNINGSÅR:2006
FORMAT: mp3
Hej hopp! Så fruktansvärt inproduktiv (improduktiv/oproduktiv...hmm) som jag är, så blir jag nästan aldrig klar med någonting. Tänkte att ni kunde hjälpa till lite kanske?
Har en folkmusiklåt som jag säkert snott av merit Hemmingsson. Försökte få det där lite sunkiga soundet som blir i ett tält eller en lada Någonstans. Fungerar detta alls? Har det något som helst lyssningsvärde? :)
david.roennlund:
Shit...vad sugen man blir på att lägga fiol B) B)
Äkta folkrock, det är vad det är :wub:
Tycker den har stort lyssningsvärde, tycker du tolkar den på ett mycket trevligt o bra sätt!
Lite "merit" inspirerad ta-ta-ta-da -sång:)
mest slutet man kan anmärka lite på, lite synd att det otajtar till sig... men det är ju bara att spela ingen
egghuvud:
--- Citat från: david.roennlund skrivet 29.01.2008, 11:50:44 ---
Tycker den har stort lyssningsvärde, tycker du tolkar den på ett mycket trevligt o bra sätt!
mest slutet man kan anmärka lite på, lite synd att det otajtar till sig... men det är ju bara att spela ingen
--- Slut citat ---
Tack för feedback. Ville ha slutet lite slarvigt och bluseigt sådär. Så det var meningen. Men funkar det inte så funkar det inte. :)
david.roennlund:
--- Citat från: egghuvud skrivet 29.01.2008, 12:57:16 ---
--- Citat från: david.roennlund skrivet 29.01.2008, 11:50:44 ---
--- Slut citat ---
Tack för feedback. Ville ha slutet lite slarvigt och bluseigt sådär. Så det var meningen. Men funkar det inte så funkar det inte. :)
--- Slut citat ---
Jo fattade att du ville ha det slarvigt o så i slutet..... men det är inte slarvigt på det sättet jag vill :P :P
Tror grejen är att det är lite för lite slarvigt för att, iaf jag, ska uppfatta det som "medvetet slarv" , nu känns det mer som felspel..... knivskapt skillnad som inte går att sätta en klar definition på...
jay thomas:
Gott mos! :) Gillar de instrumentala kontrasterna. Försökte stampa takten men oj vad jag gick bet...
Det medvetna på slutet känns mer som grymt osynk...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida