Forum > Demolåtar

the farewell party - mostly men

<< < (3/3)

equality:
Väldigt vackert och du måste bara få dit sång! Snyggt mixat men överkomprímerat i mina öron.

aoly:
Det är inte kort, men jag tycker att slutet känns lite off. En variant skulle kunna vara att köra partiet efter pausen (till slutet) i en rakare och lugnare takt en gång, sedan med den nuvarande takten en eller flera gånger.
Då kommer inte slutet lika överraskande som det gör nu, men hur ni vill ha det beror ju såklart på syftet med eran musik. Ska lyssnaren lämnas med ett "huh?", eller ska hon ryckas med i låten till känslan av att ett avslut är på väg att byggas upp? Du vet, när man så gärna vill passa på att sjunga med innan det goda tar slut :)

Snyggt ljud annars, håller med föregående talare om kompressionen på trummorna men i övrigt låter det mycket bra!

manne_vxu:

--- Citat från: equality skrivet 31.03.2007, 14:13:47 ---Väldigt vackert och du måste bara få dit sång! Snyggt mixat men överkomprímerat i mina öron.

--- Slut citat ---
Detta är ju bara en pre-prod inför vi ska in i studio och spela in den på riktigt  B)

--- Citat från: aoly skrivet 31.03.2007, 15:03:00 ---Det är inte kort, men jag tycker att slutet känns lite off. En variant skulle kunna vara att köra partiet efter pausen (till slutet) i en rakare och lugnare takt en gång, sedan med den nuvarande takten en eller flera gånger.
Då kommer inte slutet lika överraskande som det gör nu, men hur ni vill ha det beror ju såklart på syftet med eran musik. Ska lyssnaren lämnas med ett "huh?", eller ska hon ryckas med i låten till känslan av att ett avslut är på väg att byggas upp? Du vet, när man så gärna vill passa på att sjunga med innan det goda tar slut :)

Snyggt ljud annars, håller med föregående talare om kompressionen på trummorna men i övrigt låter det mycket bra!

--- Slut citat ---

Vi är lite ute efter uh?! effekten, men det är en vettig lösning absolut.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion