Forum > Demolåtar
Cykeln - Måndag kväll vid åttatiden
cykeln:
LÅTNAMN: Måndag kväll vid åttatiden
ARTIST/GRUPP: Cykeln
GENRE: Instrumental
LÅTLÄNGD: 3.18
KOMPOSITÖR: Olsson
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE: Logic
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
OMSLAG: Imagine
Ett litet datorgenererat stycke för kvällen
mahan:
Tjo tvåhjulingen!
Riktigt vacker aftereightmusic här, lite orientaliska vibbar i melodin.
Ackekompgurorna kämpar om utrymmet i bakgrunden, pumpar på från öra till öra lite onödigt kraftigt. Kunde kanske räcka med en komgura, och den lite breddad.
Trummorna skulle jag tänka mig att lämna bort, bara använda tamburinen, låten kunde bevara sin känslighet bättre.
Men helheten OK, bra botten, bara att dra in dom äkta ackena nu! :)
h. johan
Wernborg:
--- Citat från: cykeln skrivet 28.01.2008, 21:35:44 ---Ett litet datorgenererat stycke för kvällen
--- Slut citat ---
Vilken duktig dator du har som kan skriva sådana här låtar.
Kompinstrumentet känns väldigt grötigt. Är det nån automatiskt midigitarr eller vad ska det föreställa? Trummorna bullrar en del också. Nja, ingen smäktande ljudbild direkt, och kompositionen känns rätt traditionell. Det åtgärdas säkert enklast med en text i klassiskt Cykel-anda och din egen fina sång till det. Melodi och tonspråk kanske lite väl i mittfållan också?
Omstart?
Det är ju gnälliga veckan här på KR så....
equality:
Härligt! Vacker melodi och så läckert när bas och trummor kommer in. Snyggt stick dessutom. Kan tycka att soloinstrumentet, "banjo"? är lite hård i tonen. Nylongura hade nog passat även här. Smaksak möjligen. Anyhow, kompositionen är det minsann inget fel på, fiiint!
Emulator:
tror mitt intryck hamnar någonstans mellan eq och w. Nylongura japp! Sedan cykeltext med sång, -kanske en duett med kvinnlig sångerska också?
Melodin kanske ligger lite mitt i, men delar av den hoppas jag byts ut mot en bra text. Trummorna hade jag också tagit bort tror jag. shaker, tamburin, eller ett jazzigt ridekomp kanske kunde vara mumma ?
never the less, jag gillar melodierna som snurrar i mitt huvud. Denna kommer bli jättebra med sång, om du nu vill dra den i den riktningen :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida