Forum > Färdiga produktioner
BlueZtomP - Sad Sad Day
mahan:
Tog ju en tid att lista ut en spelare att spela upp detta med (VLC) men det var jobbet värt!
Right down in New Orleans, absolut toppblues!
HMike bjöd på kommentar om sounddetaljer, detta känner han ju bäst så ingen mer om det, passar mig perfect, soundet alltså.
Tycker basisten ska en poäng, inte så vanligt spelsätt i bluest men jag gillar det, kunde ta den lite lugnare varianten i solodelen för att inte stjäla utrymmet av sologuran.
Härlig sångröst och munspelslir! WOW! :)
Goodies, likeit!
h. johan
MaxB:
Bra tolkning av traditionella toner. Kul att sångaren skriker ut sitt budskap efter lugnet från början. Skönt med munspel och jag skulle vilja ha mindre reverb och mera tyngd i spelet. Är den som spelar munspel jätteduktig skulle det också vara skönt att höra mer framträdande solo på det som börjar som ett munspelssolo, innan utrot. Men munspelaren verkar lite blyg och håller sig gärna kvar i bakgrunden. Det är skönt munspelslir!
Emulator:
åå så trevligt det börjar. skön bas här, och munspelet är spelat med fbra k'nsla, kanske lite långt bak o lågt, men å andra sidan njuter man desto mer av det när det hörs.
hela stycket är behagligt "lagom" less is more lixom, ingen intrumentonani som känns överdriven.
Basgången är ju riktigt bra i all siin enkelhet.
skitbra sång, framförallt det skrikiga! Munspel o gitarr växer faktiskt igenom hela låten.
mycket bra !
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida