Kontrollrummet

stajo - pianoimprovisation

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
LÅTNAMN:            namnlös, men något deppigt namn
ARTIST/GRUPP:     stajo      
GENRE:                piano stycke   
LÅTLÄNGD:           02:26
KOMPOSITÖR:       s
PRODUCENT:         s
INSPELNINGSÅR:    2005
FORMAT:              mp3

Hittar denna pianoimprovisationen som jag spelade in när jag var lite trött på något...
allt i en tagning och påhittat under tagningen förutom själva inledande temat som jag
improviserade fram en stund innan. Musik för mig fungerar lite som ett sätt att ladda upp
batterierna och hantera få utlopp för sina känslor. Sedan går jag därifrån som en glad och
positiv person som jag tror de flesta ser mig som.
Funderar nu på att jobba vidare på denna. Vad tycker ni saknas, ja förutom slutet som blev lite abrupt.
Skall det vara endast piano eller skall jag testa med stråk, klarar den sig utan text osv?

/Staffan

http://www.speedyshare.com/337524621.html
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Snygga grejor detta! Skickligt att kunna improvisera på detta sätt. Själv låter jag mest som de där slutsekunderna. Temat funkar bra och bara det är värd en egen låt.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
så snyggt. tycker gott du kan lämna låten såhär faktiskt...(hm inte slutet) men visst det skulle vara fint med långa svepande toner på stråkar till.

namn? 

"Efter"
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Så snyggt Staffan..
Njuter verkligen av stycket.Mycket vackert.

Mvh
Micael


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Tack för snabba svar!

equality - mja det tror nog jag du kan. Fast det kanske skall vara instrumentalt eller?

emulator - Tror jag skall testa lite stråk då, samtidigt är det lite knöligt då jag inte synkade mot någon metronom när jag spelade, slutet kan man ju byta ut fast är det inte lite charmigt ändå ;)
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Så snyggt Staffan..
Njuter verkligen av stycket.Mycket vackert.

Mvh
Micael

:) glad att höra, det kanske räcker att fixa till slutet då, hm alla dessa val ;)
Tack för lyssningen!
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Låter som nåt man gärna skulle höra i kyrka. Mycket vackert.

Lite väl intensivt, men bestäm dig för hur låten ska vara och spela in igen mer dynamiskt. Sångmelodi löser sig nog av sig själv till detta vackra.

Kör hårt.





freddy

  • Gäst
Fint stycke musik helt klart, det märks att du kan lira. Skönt att du använder mycket dynamik.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Wowiii! :) Låter mums. Saknar stråkar bara.  ^_^

Vad är det för pianoplugg? Reverbinställningar?

Låter jättesnyggt. Trevligt med ett piano som är panorerat också, de enskilda noterna så det blir en nice spread.


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Wernborg - Tack. Ja det blev kanske tom lite ilsket :), jo blir väl omtagning med metronom. Vill nog ha det som det är + hitta på något outro.

freddy - Det jag gillar med att spela är helt klart att improvisera. Blir dock alltför sällan numera, tack för lyssningen.

1up - Glädjer mig att det gillas, har faktiskt testat lite med stråkar under dagen märker dock att jag nog måste spela om med metronom innan jag riktigt får till dem. Jag använder Grand, har inte tänkt så mycket på panorering men det kanske det är ;).
www.myspace.com/staffanjonsson


DåligtGehör

  • Gäst
De första ca: 1:20 är väl värda att ta vara på. Ett bra tema. Partiet som kommer senare behöver däremot en klarare linje.
     


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
De första ca: 1:20 är väl värda att ta vara på. Ett bra tema. Partiet som kommer senare behöver däremot en klarare linje.
     

jahaja det var det så kallade fria programmet som inte går hem riktigt ;)... förstår och kan delvis hålla med dig, tanken var nog(om man hinner tänka så mycket i ögonblicket) att man skulle sväva ut lite för att sedan hitta tillbaks till huvudtemat för att därifrån hitta hem igen. Kanske blir det lite väl intensivt och fritt men något som jag beskrev skulle jag nog vilja uppnå. Kanske skall man plocka bort lite toner för att stressa av det lite. Tack för lyssningen och komments :).
/Staffan
www.myspace.com/staffanjonsson