@ IDF.
Bredvid dina Tapco monitorer står ett par som ser ut som en av valutronics byggsatser , hm ...eller ? 
Såg att du hade byggt ett par , eller står dom på ett annat ställe ?
Funderar nämligen starkt på att bygga ett par själv, men om det finns en modell som står bredvid dina Tapco, vill jag hellre bygga sådana. Är dom lika ärliga och subbasiga som SQL50 ? (heter den så , golvmodellen ?)
tjenare.. dom lådorna är ett par rcf scd 6021.. köpta av svt.. ser ut som valutronics högtalare sq50, men det e de inte..

golvmodellen heter hsq50, och "desktopmodellen" heter sq50, det är samma element i båda modellerna, men hsq har mer luft innuti sig och har en annan öppenhet i ljudetr.. tycker jag.
i vår studio i kalmar står ett par sq50 lådor.. de låter riktigt bra. en fruktansvärt ärlig och tajt bas, och ett rent och skimmrande mellanregister, och jo.. dui förstår temat. diskanten låter skitbra den med.

nackdelen med sq50, som jag tycker, är att de har aningen smal sweetspot, men detta går att korrigera med placeringen av lådorna. i den andra studion, så har vi ganska litet rum, och tyvärr så kan inte högtalarna spela optimalt där inne, men de låter väldigt bra ändå!!
så om du har 1200:- över och funderar på att b örja höra hur dina mixar låter egentligen, så skafa ett par sq50/hsq50 med en gång!! du kommer inte ångra dig. och dessutom är de så pass billiga att man knappt lägger ut ngra pengar alls..