Forum > Demolåtar
Wernborg - The Bush
freddy:
Inte illa, Bush gör det hela mer intressant om du frågar mig. En hel del sköna licks men kanske inte så varierat, tack vare Busken så funkar det dock galant. snyggt och tack för tipset, den sidan hade jag också missat.
Wernborg:
--- Citat från: david.roennlund skrivet 27.01.2008, 00:25:57 ---Schööönt B)
Wernis + Bush är ett vinnande koncept (kanske en komceprtskiva ^_^)
Snyggt jammande, tycker det är reverbiga gurorna ligger fint, blir en fin bakgrund.
Hepp
David
--- Slut citat ---
Fint. Så här i valtider. :ph34r:
Tack.
--- Citat från: 1up ---Wowii! Tack för tipset!
--- Slut citat ---
Så lite så... :D
--- Citat från: freddy ---Inte illa, Bush gör det hela mer intressant om du frågar mig. En hel del sköna licks men kanske inte så varierat, tack vare Busken så funkar det dock galant. snyggt och tack för tipset, den sidan hade jag också missat.
--- Slut citat ---
Tack. Ja, jag tror att Bush hjälper till lite också för det är ju trots allt lite chansartad musik precis som mr Bush. Oj!
1up:
--- Citat från: Wernborg skrivet 26.01.2008, 22:48:31 ---
--- Citat från: 1up skrivet 26.01.2008, 22:12:35 ---Juste! B)
Vad är det för trummor?
Gillar basljudet och den där fill-slingan som du lirar själv antar jag. Sen gitarrspelet med mkt reverb i bakgrunden. Smakfullt mixat. Söker lite fetare sound overall?
Solon från andra instrument? trumpeter?
Gillar musiken, det är bara Bush som inte riktigt är min kopp thé. :)
--- Slut citat ---
Trummorna och congas är några loopar från http://www.sampleswap.org/, precis som alla Bush-samplingar.
Ja, basen och allt annat är spelat. Jag tycker också det blev lite klen sound, fast jag vet inte varför. Får väl skruva lite till och tjocka till om det går.
Kul att du diggar. :D Solo från trumpet är alltid rätt. Sugen?
--- Slut citat ---
Mycket möjligt. :)
martinm:
Schysst skit,
fast i verkligheten vore det trevligare om det blev mer fokus på gitarrer o Bush hamnade i bakgrunden. ;)
:P
cykeln:
Gitarrarbete av hög klass
Finfint ljud
Bra idé - Väl genomförd
Kanske något lägre vol på Mr President?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida