Forum > Demolåtar

Wernborg - The Bush

<< < (5/6) > >>

Yllet:
Detta var ju hur skönt som helst. Diggar helt klart ljudbilden/produktionen där du blandat samplingar och riktiga instrument, det ger låten en skön karaktär.

I mina minitorer är det inget som sticker ut. Framförallt tycker jag att du lyckats med basen och trummorna? Spelar du basen själv?,  snyggt såfall!

Gillas

Wernborg:

--- Citat från: Emulator skrivet 30.01.2008, 01:43:12 ---mm. nog lyckas du alltid :) gitarrspelet låter sådär äckligt wernborgskt bra. Känner lite igen tonspråk och teknik, och det låter skitbra. Däremot så känner jag inte direkt att leadsången tillför förtroende, man blir mest nervös :D fast skitsnyggt gjort.
Kanske skulle man kopiera W-et till WW, och sedan vrida det vänstra nittio grader motsols.
en tanke ja ;)

--- Slut citat ---
Tackar tackar. Jag hade väl inget tanke med Bush egentligen, kände bara för att busa lite. Fast det var ju bra om den framkallade en känsla i alla fall. Även om det var obehag. :lol:

--- Citat från: larsson ---ruggigt soft låt..och skönt med lite vinyl sound dessutom..
om man får komma med önskemål så vore det önskvärt att låta solo guran lyftas upp lite
eller minska verbet på den..den ligger lixom långt bort i fjärran nu
och det känns som att gitarren är det givna lead instrumentet i den här dängan
förutom bush dårå..men gura & bush borde ha ett duett förhållande enligt mig
delayet funkar..men det är väll verb på åxo?
aja.

bra spelat & skönt lunk..me like

/Larsson
--- Slut citat ---
Bra synpunkter som tydligen delas av de flesta. Bush får nog backa i nästa version. Tnx.

--- Citat från: divi ---Trevligt med de avhuggna klippen

"for the sake of jobcreation"... "has influenced society" ... "nåt jag inte hör" bla blah

Snyggt spelat, men tycker väl som någon tidigare sade att gitarrerna ligger lite i bakgrunden. Iofs är Bush kul också
--- Slut citat ---
Tack. Fram med gitarrhjälten alltså.  :lol:

--- Citat från: Tokai ---Taskig mix mellan Bush och gitarrerna. Gurorna borde söndertrasa Bush skitsnack. Mer typ J H. Upp me volymen på gitarrerna och minska ner jazzpartiet som kommer senare till noll. Annars får jag utstlag och måste sjukskriva mig. Som det är nu låter det som reklamkampanj för Bush från det senaste valet, vilket var väl inte meningen?
Vad gillar jag då? Jo, själva ideén att mixa ihop världens mäktigaste man med musik. Gitarrspelet är som vanligt av hög klass, för lågt dock + det andra ovan, men det är bara min personliga smak.
--- Slut citat ---
Vilket är jazzpartiet. Är det det som frångår grooveackorden eller? Tror faktiskt att det ska bli nån slags refräng av det istället. Med Bush och gitarrsolo som verser. Reklam för Bush var inte alls tanken. Tanken var ingen. Tack för feedback.

--- Citat från: Yllet ---Detta var ju hur skönt som helst. Diggar helt klart ljudbilden/produktionen där du blandat samplingar och riktiga instrument, det ger låten en skön karaktär.

I mina minitorer är det inget som sticker ut. Framförallt tycker jag att du lyckats med basen och trummorna? Spelar du basen själv?,  snyggt såfall!

Gillas
--- Slut citat ---
:wub: Hur skönt som helst. Basen är spelad ja. Jag älskar att få kommentarer på basen, då är det julafton för mig.  :wub:

Emulator:
vilken dåligt spelad bas  :rolleyes:

s

Wernborg:

--- Citat från: Emulator skrivet 30.01.2008, 23:01:27 ---vilken dåligt spelad bas  :rolleyes:

s

--- Slut citat ---

dra åt /&%&/()=)(/###""!

Påsk direkt.

Tokai:
"Reklam för Bush var inte alls tanken. Tanken var ingen"
Att du gör reklam för Busken har jag naturligtvis svårt att tro på, men som jag skrev så låter mixen som om den underbygger dom Bushiska samplingarna istället för att detronisera dom = För låg musik, för hög Bush (upprepning)
Vad var då tanken med ditt musikstycke? Att sampla Bush med din musik här är inte problemfritt. Visst man kan göra det för lattjo. Och det är väl vad du har gjort. Men i mina öron ställer det en mängd frågor.
Mitt förslag är att du måste köra över Bush med din gitarr.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion