Denna diskussion har man ju haft ett par gånger MAC vs PC .
1) Jag har som jag skrivit 1000 gånger jobbat i Cubase med PC i över 10 år, dvs jag har mina mjukvarupluggar som jag använder och som då naturligtvis enbart fungerar till pc.
2) Jag kan PC in och utan och är bekväm i allt annat i detta operativsystem.
3) 85 spår är ju inte så värst mkt, inte en fullprodd under 60 tracks anser jag.
Nackdelar? jorå.
Mac = Köper du pluggarna åt mig som motsvarar dom jag har idag? eller hur löser vi det? typ drygt 100.000:- för bara mjukvarupluggar.
Mac = Jävla skitlayout som jag avskyr.
Mac = varför köpa en MAC för 35.000 som har samma prestanda som en frost burk för 15? och sen behöva pröjsa 1 miljard för bara typ utöka minnet i burken, ett stort joke tycker jag det är (priserna på macprylar alltså)
I Stora studion har vi alltid kört Frost och Racktoneburkar (PC) och vi har haft över 80 spår och cpumätare än orörlig, så om ni ska diskutera att inte pc har rätt prestanda så är ni ute och seglar.
Om jag fick 40.000 skulle jag ändå aldrig köpa en mac, tyvärr.
Jag hittar i nuläget inte en enda anledning till att byta från pc till mac, faktiskt.
Dessutom finns det ju såååå mkt mer roliga grejer till pc än det finns till mac, tom i gratispluggväg (och i warez).
så mac, nej tack. jag lägger hellre pengarna på en bra mick i dom 25.000 i mellanskillnad som bara BURKEN kostar.
Svart aluminiumchassi 19" 4U
ATX
2xPCI/5xPCIe/8xUSB2(6rear/2front)
Intel P55
Intel Core i5 750 Quadcore
4x2.66 GHz // 8MB cache)
4GB DDR3 SDRAM
Nvidia Quadro NVS Industrial class DualHead (2xDVI-I)
64GB Högpresterande SSD Systemdisk
220MB/s läs / 170MB/s skriv
320 GB 7200 varvs Audiodisk
Fast varvtal / ljuddämpad
DVD brännare för samtliga format
Texas Instruments 6-pin Buspower
Windows 7 32-bit Audiooptimerat
Gigabit LAN 10/100/1000
Tror det där räcker lika långt som en kraftfull mac gör.
Om nu Mac klarar 300 spår och PC 250, så spelar det mig absolut ingen roll, för så många spår kommer jag nog aldrig få uppleva!
Oavsett.. En FROST Blushbox med Snömachines moderkort med annat chassi och lite andra specialare är beställd idag iallafall.
Dessutom köpte jag en Summit Audio 2BA-221 preamp av Claes samt lite UAD pluggar
PC FOREVER !

/Marcus