Forum > Demolåtar
Jonnerstone(Michael.E) - Into the light
jonnerstone:
--- Citat från: mahan skrivet 26.01.2008, 02:37:32 ---Jou MÄN!
Detta travar på som älgen!
Låt allt komma med, blev beroende redan vid 1 minut!
Verklgt snyggt jobbat, dra ut på r5asket tillfem minuter, "at least"
hurraa för detta! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Vad trevligt :) Då kan jag fortsätta med gott samvete. Då återstår bara det svåra.....att komma på fortsättningen!! :D
Får väl leka mig fram. Förhoppningsvis kan jag lägga den under färdiga demos en vacker dag :lol:
Emulator:
mm. jävlar så trevligt retro bas. Låter som något depeche skulle haft på construction time again.
Känner igen melodin lite från något, inte så att det är exakt samma, men en bra igenkänningssignal fick jag -vilket får en att gilla det direkt.
bra gjort, kanske lite standard? Om jag fick tycka till så skulle jag gärna se dig släpa någon gitarrist från korea och göra någon fusion mellan detta och er musik. Skulle flyga rejält.
fortsätt!
freddy:
Haha, kul och bra låt. Jag blev glad när jag hörde introt. Slingan är allt lite retro tv-spel, vilket är snyggt. Inte mycket mer att säga, bra jobbat.
jonnerstone:
--- Citat från: Emulator skrivet 28.01.2008, 02:00:01 ---mm. jävlar så trevligt retro bas. Låter som något depeche skulle haft på construction time again.
Känner igen melodin lite från något, inte så att det är exakt samma, men en bra igenkänningssignal fick jag -vilket får en att gilla det direkt.
bra gjort, kanske lite standard? Om jag fick tycka till så skulle jag gärna se dig släpa någon gitarrist från korea och göra någon fusion mellan detta och er musik. Skulle flyga rejält.
fortsätt!
--- Slut citat ---
Kul att du nämner Depeche, låten var tänkt att bli en gammal hederlig synthlåt från början, men det utvecklades till det här som jag är helt nybörjare på. Om du känner igen nåt så tror jag du har rätt....tänk Michael Jackson och hans Billie Jean ;).
Gitarr?? Hmmmmmm.....ja kanske det! Får se när den har lilla avstickaren är färdig om man kan slänga på nåt lite distat :)
--- Citat från: freddy skrivet 28.01.2008, 10:25:19 ---Haha, kul och bra låt. Jag blev glad när jag hörde introt. Slingan är allt lite retro tv-spel, vilket är snyggt. Inte mycket mer att säga, bra jobbat.
--- Slut citat ---
Ja lite tv-spels feeling finns där nog!! Nu ska jag bara försöka få det här till en färdig låt.....puh!!! :D
Memphis:
Tjena! Tackar för den nya länken. :)
Skön låt. Enkel men bra. Ett väldigt mjukt sound på allt. Nice ;) Gillar sången, är det någon sampling eller egen inspelning?
/Memphis
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida