Forum > Färdiga produktioner

Bakvattnet - Hjälten

<< < (5/7) > >>

Dark Of Light:
 :wub:

equality:
Mmm, fiiint. Vilken skön kombination det snygga pianoriffet mot den bräkiga synthen.
Drömskt, mysigt en gnutta ödesmättat och melankoliskt. Passar bra en ruggig söndag som denna.

VacUm:
Vilken bra sång! och bra låt.

gnäll: Tycker det låter stelt med enbart programmering och kvantisering. Skulle må otroligt mycket bättre av riktiga instrument. Gärna uppblandat med en del programmerat. Den distade basgrejjen är skitsnygg men här krockar den med sången lite. Kanske räcker att du drar upp sången mer.
Är det rätt reverb? Skulle gilla mer djup här, kanske med några olika reverb så du får en mer tredimentionell mix.

Är pianot lite väl ohemligt? Tydlighet är inte alltid det bästa...

Egna tankar alltså, det jag säger är efter min egen smak såklart, man kan ta det vart som helst...

Vallhagen:

--- Citat från: Mikke skrivet 13.03.2007, 22:46:33 ---
singel = När farfar var ung / Mikke

--- Slut citat ---

Och tiotusenkronorsfrågan blir vem som släppte just singeln "När farfar var ung". Rätt svar på sid 64 om du vänder upponer på tidningen.

Ordförklaring: Tiotusenkronorsfrågan var en kvalitativ föregångare till dagens postkodsmillionären på TV. Ungefär när farfar var ung. Lennart Hyland, typ. "Typ" är ett numera näranog förlegat och i någon mening sönderanvänt ord i slangsammanhang, med alternativ god tradition typ "vilken typ".

Hej Fidden.

Hittade hit mha ynots låttips i nomineringstråden. Så det blir väl en sån ärtig sk bumpeffekt.

Kul grej detta. Bra oxå. Lite ondska light. Kanske skulle du skava sönder luften under något parti med nåt riktigt disharmoniskt trasdistat. Eller kanske inte.

tjing

ynot:
min absoluta faviss hade nästan glömt den :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion