Kontrollrummet

Hagström Viking och distansköp

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Funderar på att köpa en Hagström Viking Deluxe.
Inte för att jag lirar Jazz, men som ett komplement till min Les Paul som är så solid det bara kan bli.

Men är lite osäker på att beställa från t-butiken, visst är det billigare, men man får ju inte prova just det specifika exemplaret.



Utloggad Hägge@Clonework

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 546
    • Visa profil
    • clonework.com
Kontakta lokala försäljaren och berätta öppet att du vill ha Thomann pris. Nästan säkert får du det också, trust me. I Finland i alla fall så säljer vi nästan ingenting om vi inte kommer med samma pris som THomann. Thomann bestämmer priserna PUNKT SLUT.

Eller sen gör du som alla andra (kan inte tro att mina fingrar skriver det här :() Köp den från Thomann och sedan använder du deras generösa 30 dagars returrätt om den inte är vad du tänkte dig...

Hägge


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Om det är så att den är snygg och har skön hals, men stämmer inte riktigt som den ska eller är lite kackig, och du fortfarande vill ha den så bor ju jag i närheten. ;)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


DåligtGehör

  • Gäst
Om det är så att den är snygg och har skön hals, men stämmer inte riktigt som den ska eller är lite kackig, och du fortfarande vill ha den så bor ju jag i närheten. ;)

Vad vill du?


Utloggad joachime

  • gnalaT
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 264
  • Grädde på moset
    • Visa profil
    • XLN Audio
Om det är så att den är snygg och har skön hals, men stämmer inte riktigt som den ska eller är lite kackig, och du fortfarande vill ha den så bor ju jag i närheten. ;)

Vad vill du?

Jag tror att han försöker säga att han är mer gitarr än en kackig ostämd viking.
Arbetar på XLN Audio


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil

Utloggad Puzzlät

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
    • www.danielhindrikes.se/
Jag köpte min Hagström Swede utan att titta på den och det gick bra. Iof skulle han på musikbörsen trimma gitarren innan han skickade den.


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Jag köpte min Hagström Swede utan att titta på den och det gick bra. Iof skulle han på musikbörsen trimma gitarren innan han skickade den.
Vad tycker du om den efter att ha testat den ordentligt?


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Om det är så att den är snygg och har skön hals, men stämmer inte riktigt som den ska eller är lite kackig, och du fortfarande vill ha den så bor ju jag i närheten. ;)

Vad vill du?
läs min jävla signatur.....
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad basshole

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
Om det är så att den är snygg och har skön hals, men stämmer inte riktigt som den ska eller är lite kackig, och du fortfarande vill ha den så bor ju jag i närheten. ;)

Vad vill du?
läs min jävla signatur.....
För i helvete!
 :D
Dolphins are gay sharks.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Om det är så att den är snygg och har skön hals, men stämmer inte riktigt som den ska eller är lite kackig, och du fortfarande vill ha den så bor ju jag i närheten. ;)

Vad vill du?
läs min jävla signatur.....
För i helvete!
 :D
utan jävla tvivel. ;)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se



Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hej!
Jag heter Max Backström och är ny här. Jag kan berätta att jag är nöjd med min Hagström Viking. Den är inte ny förstås men jag tycker trots det är rätt bra, fastän den är gammal. Den är 41 år gammal men ändå superskön att spela på. Jag kan rekommendera ett köp. Min Hagström Viking, som är gammal, köpte jag för 300 kr men vad kostar en ny?   

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Hej!
Jag heter Max Backström och är ny här. Jag kan berätta att jag är nöjd med min Hagström Viking. Den är inte ny förstås men jag tycker trots det är rätt bra, fastän den är gammal. Den är 41 år gammal men ändå superskön att spela på. Jag kan rekommendera ett köp. Min Hagström Viking, som är gammal, köpte jag för 300 kr men vad kostar en ny?   



Välkommen hit...

De nya, gjorde efter nyöppning av Hagström ligger på 5000-6000 på thomann utan case. Sen någon tusenlapp för caset.
Finns två modeller, men grunderna är densamma (träslag, mickar, stämskruvar), skillnaden ligger i pärlemoren och något mer.