Forum > Demolåtar

ÅSA/H Mike Marja-Lena Vargens år.

<< < (2/14) > >>

mahan:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 22.01.2008, 01:21:33 ---
--- Citat från: mahan skrivet 22.01.2008, 01:12:10 ---TJo Micael!
Har väl sågat denna förr, nu känns den BRA FÖR TUSAN. Vargen kunde dra sig lite tillbaka, blir lite konfudersam när han sitter i studion med er och ylar, kanske han e snäll med få honom ut med stort reverb o echo....Ingen rädder för vargen här....jag vet! Nog om djuret.

Trolltrummans slag är lite vasst, och tillsammans med stora pianokompet så låter trumman som en studsande korgboll. :rolleyes:
jojken sitter och alla sitter och sakta gungar vid den värmande lägerelden, den borde höras i outron, ungefär det sista när låten tonar ut är en sprakande brasa och HMike som sakta nynnar ensam på melodin.

Detta från Obbnäs juryn denna gång :P
Snygg o personlig låt, såna hör man inte alla decennier!

h.  johan

--- Slut citat ---

Johan.
Jo jag kände på mig att jag skurit bort för mycket botten ur pukorna...hade en del frekvens krockar som jag inte fick bukt med så jag skar väl lite väl häftigt..Tycker du att ylet funkar? Eller skall jag ta bort det? Behåller jag det så reverberar jag mer,fast det är ganska mycket rev på det nu..

Jag fick inte tag i nån bra brasa att lägga in i låten,,hittade en men det var ingen wave så jag fick inte in den i mixen..Vette fanken hur man konverterar sånt..

Under piano delen,är det virveln du menar,eller pukslagen?

Jag skall oxå komplettera med kvinnliga stämmor för att knyta ihop säcken så att säga,men det får bli i ett senare skede..

Tacksam för att du svarade så snabbt.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

- Jo lite bottensaknad i pukorna
- vargen funkar, men ska höras utifrång skogen,mycket svagare än nu, den ska bara förnimmas
- fan vi surfade brasor för nån månad sen , vetetusan vart dom försvan, fanns både sprak o eldvrål.
- tror det är pukan som slåss med pianot, borde skära i pianotkanske, för att få lite mer djup i pukorna.
- och kvinnliga stämmor är ju alltid välkomna, ska bli kul att få höra den version!!

Kör hårt Miicael :)

h.   johan

Harmonica mike:

--- Citat från: mahan skrivet 22.01.2008, 01:31:11 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 22.01.2008, 01:21:33 ---
--- Citat från: mahan skrivet 22.01.2008, 01:12:10 ---TJo Micael!
Har väl sågat denna förr, nu känns den BRA FÖR TUSAN. Vargen kunde dra sig lite tillbaka, blir lite konfudersam när han sitter i studion med er och ylar, kanske han e snäll med få honom ut med stort reverb o echo....Ingen rädder för vargen här....jag vet! Nog om djuret.

Trolltrummans slag är lite vasst, och tillsammans med stora pianokompet så låter trumman som en studsande korgboll. :rolleyes:
jojken sitter och alla sitter och sakta gungar vid den värmande lägerelden, den borde höras i outron, ungefär det sista när låten tonar ut är en sprakande brasa och HMike som sakta nynnar ensam på melodin.

Detta från Obbnäs juryn denna gång :P
Snygg o personlig låt, såna hör man inte alla decennier!

h.  johan

--- Slut citat ---

Johan.
Jo jag kände på mig att jag skurit bort för mycket botten ur pukorna...hade en del frekvens krockar som jag inte fick bukt med så jag skar väl lite väl häftigt..Tycker du att ylet funkar? Eller skall jag ta bort det? Behåller jag det så reverberar jag mer,fast det är ganska mycket rev på det nu..

Jag fick inte tag i nån bra brasa att lägga in i låten,,hittade en men det var ingen wave så jag fick inte in den i mixen..Vette fanken hur man konverterar sånt..

Under piano delen,är det virveln du menar,eller pukslagen?

Jag skall oxå komplettera med kvinnliga stämmor för att knyta ihop säcken så att säga,men det får bli i ett senare skede..

Tacksam för att du svarade så snabbt.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

- Jo lite bottensaknad i pukorna
- vargen funkar, men ska höras utifrång skogen,mycket svagare än nu, den ska bara förnimmas
- fan vi surfade brasor för nån månad sen , vetetusan vart dom försvan, fanns både sprak o eldvrål.
- tror det är pukan som slåss med pianot, borde skära i pianotkanske, för att få lite mer djup i pukorna.
- och kvinnliga stämmor är ju alltid välkomna, ska bli kul att få höra den version!!

Kör hårt Miicael :)

h.   johan

--- Slut citat ---

Kanon schysst Johan!
Kastar mig över mixen direkt,suttit med mixen i 2 dagar och slitit mitt hår i förtvivlan,men det var det ju rätt nära...Kompletterar med kvinnlig skönsång sedan...So hang in there mate..
Synd på brasan,jag har sparat dom länkarna du tipsade om kollar om det finns nån wave brasa..

KÖRDE DINA TIPS JOHAN!!! Nu blev det annat ljud i skällan,sänkte pianot oxå lite..

Mvh
Micael

mahan:
Nu sitter stämningen snyggt, vargen fick du ut i skogbrynet under fullmånen och särskilt slutet på låten får nackhåren att resa sig, ruskigt snyggt vargasound! :)
Enda som jag ännu kunde skruva aningen ner är virveltrumman i pianojazzdelen, den har så stadigt botten att den sticker lite ut, eller kanske lite skära av bottnet åxå, men smak o tycke, you know! ;)

Tycker du kan packa ner den härifrån och öppna den på färdiga sidan! :)

h.   johan

Harmonica mike:

--- Citat från: mahan skrivet 22.01.2008, 16:32:55 ---Nu sitter stämningen snyggt, vargen fick du ut i skogbrynet under fullmånen och särskilt slutet på låten får nackhåren att resa sig, ruskigt snyggt vargasound! :)
Enda som jag ännu kunde skruva aningen ner är virveltrumman i pianojazzdelen, den har så stadigt botten att den sticker lite ut, eller kanske lite skära av bottnet åxå, men smak o tycke, you know! ;)

Tycker du kan packa ner den härifrån och öppna den på färdiga sidan! :)

h.   johan

--- Slut citat ---

Johan.
Tackar för stor mix hjälp på denna,ovärdeligt.Lade upp den på ae i natt efter mix tipset ditt..
F-n,du har nog liiite cred för denna,då jag anammat dina och Tsm:s ideer.. :D
Kolla på ae,du är omnämnd!

Lyssnar in virveln med fräscha öron senare ikväll..

Tusen tack.

Mvh
Micael

cykeln:
Ja det är en spännande låt – jojkbluesjazz hör man inte varje dag
Jojken och sången är goda
Bra bas
Pianot är läckert – lite fläktar från Jan Johansson
Det är bra trummönster dock är några slag lite plastigt tunna – mest ute till höger
”Flöjten” har kanske lite för mycket reverb

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion