Forum > Demolåtar
ÅSA/H Mike Marja-Lena Vargens år.
cykeln:
Åsa - välkommen in i låten - tillför den ytterligare spänning
Kanske lite för många goda saker som tävlar om uppmärksamhet i intro och mellanspel - flöjt ,Åsa
- minska reverbet på flöten och höj Åsa?
IKEN:
Jäklar! Min mormor var från finska Lappland,långt upp i Finland......Morfar kom från Kiruna,de möttes i... Sundsvall.
Så här kände de kanske för varandra... :)
Bra låt,härlig Jojk,Basen är lite otajt på nått ställe,Åsa's röst,wow,den har jag blivit helsåd på.
Har hon inte lagt upp nått eget?
Läckar övergång till jazz blues liret,min mamma var skolkamrat med Jan Johansson,hade hans mamma som lärarinna,han dog här i Sollentuna 1968 tror jag ,1,5km från mitt radhus,en förlust :(
Harmonica mike:
Biken:Nja jag hade liksom tänkt att Åsa skulle ligga lite svävande över hela "jojk" mojjen..Rätt långt bort och svagt i volym..Flöjten kommer jag nog att skippa vad det lider,förhandlar om ett riktigt instrument där..
Iken:Basísten skriker efter hjälp,och snart är jag bönhörd.. :D Nä jag tror inte Åsa har något eget här,men hon är med på en massa collab..Jan Johansson ja,asgrym pianist..Jag har haft alla hans plattor på hemlån från bibblan..Ja jizes,den mannen kunde lira.Han gick bort alldeles för tidigt..
Tack för omdömet om låten och för att du gillade det.
Tack till er bägge för kommentarer.
Mvh
Micael
Yllet:
Hej mike.
Nu har jag lyssnat och jag tycker mixen sitter bra. Inget som sticker ut o stör. Det som jag dock är tveksam till är mellanspelet runt 1:20, specielt trummorna kunde vara mycket mer intressanta här, och mycket mer "etno" ;). Släng in lite mer spännande ljud och rytmer. Visst det är bra att det bryter av, men för känns det lite billigt som det är nu, med vanligt ezdrummer rumssound :) (Men det berör ju iofs bara oss som använder ez, resten av sverige bryr sig nog inte)
Men nu gällde det mixen och för mig låter de hur bra som helst.
/Jon
Harmonica mike:
--- Citat från: Yllet skrivet 15.02.2008, 16:36:25 ---Hej mike.
Nu har jag lyssnat och jag tycker mixen sitter bra. Inget som sticker ut o stör. Det som jag dock är tveksam till är mellanspelet runt 1:20, specielt trummorna kunde vara mycket mer intressanta här, och mycket mer "etno" ;). Släng in lite mer spännande ljud och rytmer. Visst det är bra att det bryter av, men för känns det lite billigt som det är nu, med vanligt ezdrummer rumssound :) (Men det berör ju iofs bara oss som använder ez, resten av sverige bryr sig nog inte)
Men nu gällde det mixen och för mig låter de hur bra som helst.
/Jon
--- Slut citat ---
Tack Jon för bra kommentar.
Spånar vidare på trummorna då jag har fått en del inputs/kritik på dom..
Fixar lite baslir med hjälp av god vän,och tar ställning till trummorna sedan..
Lite sång prylar kvar oxå mot slutet,sedan så..
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida