Kontrollrummet

konvertera från wav till pcm format?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Peaklimiter

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 102
  • if it sounds good, it is good !
    • Visa profil
Skulle behöva lite support med hur jag går tillväga för att konvertera en 32 bitars FP wavfil till en 32 bitars FP pcm fil.
sitter och föröker mig på digital rumskorrigering enligt en artikel i senaste studionumret.

väldigt tacksam för hjälp.

program som jag har tillgång till är Samplitude 9 SE och Cubsae 4.


Utloggad tsmalmbe

WAV (=Windows wave) är ett filformat på en audiofil som innehåller ljud i PCM-form (pulse code modulation). Så jag förstår inte riktigt frågan?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Peaklimiter

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 102
  • if it sounds good, it is good !
    • Visa profil
ok jag kanske var lite outförlig i min frågeställning, programmet som genererar filterfilerna läser bara headerless raw pcm filer. alltså inte.wav.

men nu har jag iaf fått till det, en polare hade wavelab o konverterade filerna åt mig.

det hela går alltså ut på att man spelar in ett sinussvep över hela frekvensomfånget och sedan kör man dom genom ett program som räknar ut en filterfil som då används för att laddas in i en konvultions plugg tex SIR.

jag har gått igenom alla steg nu och kan inte säga att resultat blev nå vidare, jag lever hellre med mina baspucklar, ljudet blev extremt urholkat och tunt. KAKBURK deluxe.

« Senast ändrad: 25.01.2008, 00:38:35 by Peaklimiter »