Kontrollrummet

Dividend - Fractal (eller dan då Mandelbroten hängde sig) update ELVA!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Olá Per!
Eftersom du envisas att låta bli att datera dina nya versioner måste jag väl vänta till version TOLV då :rolleyes:

Näeijmen då tar vi version 7,6,5,4 , eller vare åttan, under lyssning,
lite avskräckande när låtlängden visar 10:19, söker en ny sval öl o så kör vi! :D

Väldans många teman satt på rad här, men snyggt inbundna i varann, och det är väl snyggt att man känner igen temat från föregående lyssning.
Lite mera reverb på klaviaturen, få den lite större, men bara liiiite.
Körerna sitter smäck!

Men välj ett annat sound för pianobasen vid 8:39 framåt, riffen och hela outron e skitsnygg men passar inte för pianoarr i en låt som denna.

Kör hårt Per!

h.  johan

---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Olá Per!
Eftersom du envisas att låta bli att datera dina nya versioner måste jag väl vänta till version TOLV då :rolleyes:

Näeijmen då tar vi version 7,6,5,4 , eller vare åttan, under lyssning,
lite avskräckande när låtlängden visar 10:19, söker en ny sval öl o så kör vi! :D

Väldans många teman satt på rad här, men snyggt inbundna i varann, och det är väl snyggt att man känner igen temat från föregående lyssning.
Lite mera reverb på klaviaturen, få den lite större, men bara liiiite.
Körerna sitter smäck!

Men välj ett annat sound för pianobasen vid 8:39 framåt, riffen och hela outron e skitsnygg men passar inte för pianoarr i en låt som denna.

Kör hårt Per!

h.  johan


Då plockar jag fram en flaska Famous Grouse! ;) Ah yes, datummärkning var det ja. Du har helt rätt! Skall fixa till mitt minne till nästa gång jag skickar upp ngt!
Kul att körerna funkar! En hel del skruvande ligger bakom. Dock funderar jag fortfarande på magnus choirs fetreverb. Sänka? Men då låter det kanske som magnus själv sjöng ;)
Klaviaturen skall fixas till jäpp!
Tack för lyssningen!
(Ang. RockNroll-partiet på slutet eller vad man skall kalla det, är jag lite ambivalent. Nån annan med åsikt om detta? Mike gillar det enligt vad han skriver ovan)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Nu ser jag att jag måste protestera lite :P,vad du än gör - ta inte bort slutdelarna på låten.
Jag tycker att låten lyfte till helt andra nivåer via det.Visst,genre blandning..Men i denna så tillförde det DRAMATIK.När jag lyssnade första gången,så var stycket ett bra Dividend jobb fram till pianot började rulla.Innehållande vackra och fina slingor - sen som kronan på verket kom dramatiken..Jizes,klassisk musik bygger ju på dramatik och "spel"med olika känslo yttringar - om man gillar det vill säga.Jag är såld på det,ingen annan musik kan få mig till eftertanke och funderingar samt skapa bilder - som klassisk musik.

De bästa styckena historiskt sett(mitt tycke då),bygger på de delar som du lyckats fram mana i detta.I dom åker man berg och dalbana känslomässigt,lyckas man med det - då har man åstadkommit nåt stort.Hade det varit sjuttonhundratal,hade du blivit sågad av din samtid för att du går utanför "ramarna" men senare geni förklarad för att du vågade göra något annorlunda.Mer sånt här Per,här har du det som knyter ihop säcken.

Det är ju ingen slump att klassisk musik används så flitigt i filmens värld,den förmedlar egna bilder och känslor till de olika scenerna.I denna låt så bjuder du på hela känslo-spektrat,därav låtens storhet.

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Nu ser jag att jag måste protestera lite :P,vad du än gör - ta inte bort slutdelarna på låten.

Jag tror du har rätt i att de höjer nivån på hela låten, är ackordsföljd och harmonier lite repetitiva får man överraska på annat sätt :)
Citera

Det är ju ingen slump att klassisk musik används så flitigt i filmens värld,den förmedlar egna bilder och känslor till de olika scenerna.I denna låt så bjuder du på hela känslo-spektrat,därav låtens storhet.

Haha, tack skall du ha. Känslan jag får mest är väl ungefär att det bör hända mer på en del ställen, men så är den mer eller mindre sönderlyssnad här :) Åtminstone de första 4 minuterna.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Alla kommentarer välkomnas....  Låten: (uppdaterad till ver11, den 20/01-2008):

http://lifeinchina.se/Per-Erik_Rosqvist_FRactal(BEnoit11)(080120).mp3

Tja, vad är nytt?`Bättre kör, bättre piano, och mycket konstigheter bör vara spelbart nu.

DEt hela flyter mycket bättre än i ver5/8! Missa inte rockn'roll-partiet på de sista 2 minuterna  ;)
https://soundcloud.com/user7789882