Kontrollrummet

OBS: Problem vid nedladdning (löst)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tsmalmbe

Vi upplever en del problem med nedladnding av filer. Vissa låtar fungerar, vissa andra dessvärre icke. Problemet utreds as we speak.

« Senast ändrad: 24.02.2007, 18:35:10 by tsmalmbe »
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Testat med att göra ny användare som motsvarar en "basic"-användare. Upload och download med både IE och Mozilla. Resultatet är samma: mina egna låtar fungerar hur jag än vänder och vrider på saken. Men t.ex trillian fungerar inte. Till nästa testar jag trillian i men egna omgivning.

Som sagt, jobbas på detta, men problemet verkar komplicerat.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Problemet går att upprepa i testomgivningen, vilket ger lite mera möjligheter att fixa problemet. Hold on.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Problemet hittat med hjälp av http://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=49280.0. Felet som bekrivs där far redan fixat i vår version, men jag hittade en annan "feature" i sättet hur gzippad content-type behandlas. Nu har jag tagit bort komprimeringen av data på kontrollrummet (vilket kan leda till marginellt långsammare sidor), och nu kan alla (nuvarande) färdiga demon laddas ner igen.

Via mediacentret fungerar tyvärr endast filer under 5MB ännu.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Går det fixa så det går att streama?
blargh


Utloggad tsmalmbe

Jag vet inte hur du definierar streama. Ur teknisk synvinkel (så att skriptet inte läser data i block, utan som en stream från skivan), eller ur slutanvändarens synvinkel så att man inte behöver ladda ner låten för att lyssna på den?

Jag svarar på det senare alternativet såhär: det går, men för tillfället bara via mediacentret. Ta tag i , och dra den in i din winamp, och vips, låten startar genast.

Som tidigare skrivet, är problemet där större filer, som inte fungerar för tillfället. Men jag skall jobba på det (till min arbetsgivares otroligt stora förtjusning).
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Härligt med engagemang.

Jag hittade en gratisvariant av mediaspelare för inbyggnad i webbsidor som jag la på min hemsida. Skulle säkert gå att scripta till för att passa här. Bygger i alla fall på en websida som pekar på en xml-fil som innehåller sökväg till mp3-filen. Skulle väl teknisk gå att dynamiskt skapa xml-filen när nån vill lyssna antar jag.

Bara ett tips. http://wernborg.smyr.net/main.asp?lang=swe&header=4

Hör av dig om det verkar va nåt att hänga i gran.