Forum > Demolåtar

Hip-hop av Memphis

<< < (4/6) > >>

freddy:
Kan bli fett med lite fläskrhymes på denna bakgrund. Trummorna låter metal, speciellt kaggen. Men det gillas ändå :P 

david.roennlund:
Snällt och mysigt beat, tror det kan funka alldeles prima med en lite "mollig" text :)

Ingen på G ?

/david

Memphis:

--- Citat från: freddy skrivet 24.01.2008, 17:08:54 ---Kan bli fett med lite fläskrhymes på denna bakgrund. Trummorna låter metal, speciellt kaggen. Men det gillas ändå :P 

--- Slut citat ---

Ja, trummorna är ett rockkit så det e kanske därför..  :rolleyes: :P

--- Citat från: david.roennlund skrivet 24.01.2008, 19:21:00 ---Snällt och mysigt beat, tror det kan funka alldeles prima med en lite "mollig" text :)

Ingen på G ?

/david

--- Slut citat ---

Jo, nu har jag hittat en kille på SF som kan rappa. Han skall bara bygga färdigt sin lilla studio.   :)

Fortsättning följer.. B)

Memphis:
Uppdatering: Nu har denna samlat damm länge och nu har den fått rappsång och låten heter istället 1971! Sången är av killarna i Noreply (http://www.myspace.com/noreplyswe)  :)

http://www.speedyshare.com/323498279.html

Om det nu är någon som alls uppskattar hip-hop här..  :rolleyes:

Mvh

Memphis

Memphis:

--- Citat från: Ejremar skrivet 26.05.2008, 23:00:35 ---har nu lyssnat på låten, och som jag hade för mig så diggade jag inte rösten och de stämde.. uttalet var alldeles för dåligt tycker jag också!
Sysslar själv med rap musik så..

Beatet i sig va väl helt okey, dock inte min smak , vilket gjorde att jag kanske inte heller fastnade för låten!

allt för mig

/ fridens liljor @ Ejremar

--- Slut citat ---

Tack för comment Ejramar! Lyssnade en del på din sida, förstår varför du inte riktigt diggade den här stilen då. :) Du hade en del väldigt sköna låtar men personligen gillar jag inte alls rapp på svenska. Angående min låt så tror jag uttalet är en smaksak, tycker själv om den lite slarviga amerikanskan faktiskt, kanske lite svårt att höra vad som sägs ibland men det har sin charm. :D

Tack för din input.

Mvh

Memphis

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion