Forum > Demolåtar

Harmonica mike/ Livin´..

<< < (4/7) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 18.01.2008, 11:48:53 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.01.2008, 11:11:47 ---Alternativet är att spela in den igen,huga!!

--- Slut citat ---

Så det enkla svaret jag läser ur ditt invecklade utlägg är alltså: "det är meningen" (min fråga var ju: är det meningen?).

Punkt slut, tack och gonatt :) :)

--- Slut citat ---

He He..
Ibland så snurrar man in sig i finurligheter så att man nästan inte hittar ut.. :D

Nåväl,jag förstod dig och du förstod mig och alla andra fattar nog inte vad vi menar :lol:

Ha re gott i helgen Tsm.

Mvh
Micael

david.roennlund:
Skön låt , fint att höra dig junga ihop men nån annan!
Som du säger så passar hennes röst mycket bra ihop med din!

Tycker inte det är SÅ farligt dålig ljudbild... men jag brukar fördetmesta lyssn förbi det tekniska o dyl och lyssna på låten så jag hör hon inte allt  ;)

Bra låt , med skönt tunggung!

/d

mahan:
Tjou!

Måste titta in här, legat lite lågt en tid,
och med denna låt hamnar jag mitt in i New Orleans. Verkligt snyggt hopsytt detta, dubbla solister e ju lyxigt.
Era röster sitter bra ihop, snygga stämmor.  :)
Basen är jag dock icke  riktigt nöjd med, känns som den inte skulle vara "autentisk", lite för jämntjock och straight.
Trummorna funkar snyggt, och pianofillerna gillas. Skitsnyggt arr, framförallt ackkordvalen sitter snyggt. Tycker faktiskt att detta är en av dina bästa låtar, inga kantigheter, allt sitter lixåm till tusen!

Skall försöka komma in i Allears för röstning men på nåt sätt så är finnar inte önskade där... Ny inskrivming alla gånger och ingen access till formumet innan 2009, vete fanken va jkag gjort för illa... :P

Kolla över basen, jag kan ju ha fel, men den kunde låta mer humant! B)

Jättesnyggt jobbat här Micael & kumpaner! :)

h.   johan

Harmonica mike:
David:Tack för lyssning och kommentar.Jo hon passade min röst perfekt,men så ledsnade hon bara på studio prylen,,trist.

Johan:
Ja man kan ju inte lura Johan,keyboard bas..Låten är tre år gammal,och då visste jag inte bättre.Måste det in en riktig bas på denna så är jag rädd för att vi måste spela om rubbet..Massor av filer dog cyber döden i våras då datan inte ville vara med nå mer..Bland annat dom flesta till den här..Midi basen finns kvar.. :D

Pianot,du gillar det? Positiv överraskning..Jag hamrade lite igår kväll mest för att testa om spelsättet,lite små jazz bluesigt så där skulle funka i låten samt soundet..Lite fix i liret kvar,söker flytet..Kanske hamrar på lite mer under låten om jag hittar nåt vettigt.
Jag måste in med nåt mer rytm grejs komp mässigt under hela sång grejen fram till solot,tycker det är lite tunt där..Hammond är ju givet om man fick till nåt som lät bra..

Jaha du blev bannlyst på allears..det var ju skumt..har väl nåt med ip adressen förstås att göra..Finland,dom är väl rädda att ni skall dra med hela låtskatten.. :D
Fast det vore inte mer än rätt då Karl den tolfte å hans polare plågade er i över hundra år!!

Tack för kommentaren Johan,den värmde gott i ett vintrigare Norrland,det har regnat i flera dagar så nästan all snö är borta! Mycket ovanligt.Nu ser det ut som om det kryper nedåt på temperatur skalan..

Mvh
Micael

DåligtGehör:

--- Citera ---Genre:Tja,reggae baserat blåös kanske..
--- Slut citat ---

Snarare laid back väl?  Hur som helst gillar jag det coola svänget starkt!

Mest invändningar har jag mot pianot som ibland gör några (få) meningslösa tomma prylar. Å andra sidan finns det även som mahan påpekar även rätt sköna små piano-fills. Klipp bort eller förändra några saker där i första delen så är det helt ok. (sista "piano-solot" är ingen höjdare men halv-ok).

Mahan har helt klart en poäng med basen. Mer kontur och must hade lyft intrycket mycket. (Men det är å andra sidan inte tvunget för att man skall fatta vartåt du strävar. Endast om du skall ge ut det).

Gitarren gör inte för mycket , inte för lite. Ett bra kännemärke.

Du sjunger coolt, coolt på denna!

Vart tog Helena af Norrland vägen? Era röster passar bra ihop här.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion