Forum > Demolåtar
Harmonica mike/ Livin´..
jay thomas:
Nejdå! Satt här själv och reggade loss med lite "hammond" men jag hittade inte en bra grundton, så jag skippade det hela. Dock tänkte jag att du skulle kunna byta ut ljudet på pianosolot mot ett hammond kanske?
tsmalmbe:
Alltför flummig ljudbild, eller närmare sagt stereobild. Eller är det meningen? Vissa saker sitter perfekt, men sen rusar någon kör ut bakom huvudet, och en stark gitarr helt dead-center och så kommer nåt nytt och allt rusar omkring i stereobilden igen. Rastlöst och okontrollerat, underliga och till syns oigenomtänkta panoreringar.
Kompressor på gitarren så skulle det lite ojämna spelet dessutom fixas.
Harmonica mike:
--- Citat från: jay thomas skrivet 18.01.2008, 10:58:16 ---Nejdå! Satt här själv och reggade loss med lite "hammond" men jag hittade inte en bra grundton, så jag skippade det hela. Dock tänkte jag att du skulle kunna byta ut ljudet på pianosolot mot ett hammond kanske?
--- Slut citat ---
Nja,det funkar nog inte då spelstilarna skiljer sig åt rätt mycket..Men bra tänkt!
Hammond lir är ju liksom lite mer flytande eller hur man nu förklarar sånt..Fick inte ens till ett komp på orgel-aset.Funkade inte heller med piano komp under resten av låten,eller rättare sagt - jag fixade det inte.
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 18.01.2008, 11:01:10 ---Alltför flummig ljudbild, eller närmare sagt stereobild. Eller är det meningen? Vissa saker sitter perfekt, men sen rusar någon kör ut bakom huvudet, och en stark gitarr helt dead-center och så kommer nåt nytt och allt rusar omkring i stereobilden igen. Rastlöst och okontrollerat, underliga och till syns oigenomtänkta panoreringar.
Kompressor på gitarren så skulle det lite ojämna spelet dessutom fixas.
--- Slut citat ---
Tsm:
Nu är det lika bra att säga sanningen..Denna spelade vi in för tre år sedan.Vissa av filerna har dött cyber döden,jag hade en wave med allt på,drog in den i cubase och försökte eq:a och dona för att rädda låten innan jag slängde på pianot..Tveksamt om det går att komma närmare med den nu - möjligen liite bättre piano lir kan jag nog åstadkomma.Den får stå som ett monument i min mixeriiska utveckling.. :D
Alternativet är att spela in den igen,huga!!
Tack för bra kommentar.
Mvh
Micael
tsmalmbe:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.01.2008, 11:11:47 ---Alternativet är att spela in den igen,huga!!
--- Slut citat ---
Så det enkla svaret jag läser ur ditt invecklade utlägg är alltså: "det är meningen" (min fråga var ju: är det meningen?).
Punkt slut, tack och gonatt :) :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida