Forum > Demolåtar
Harmonica mike/ Livin´..
Harmonica mike:
Låtnamn:Livin´on a hard train..
Artist:Hm
Kompositör:J-O Sundberg,M.Ryding
Text:Hm
Ev,medverkande: Helena af Norrland på sång och kör,Josse på gura.
Genre:Tja,reggae baserat blåös kanske..
Format:mp3
Inspelnings år: 2006 - 2008
Hej.
Donat lite med denna..Slängde på lite piano i kväll ..Funkar det? Elller måste det vara Hammond på såna här?
Inte riktigt hundra lirat..men men..Vill mest kolla ide´n om den håller..
Såga på!
Mvh
Micael
1up:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.01.2008, 00:11:46 ---Låtnamn:Livin´on a hard train..
Artist:Hm
Kompositör:J-O Sundberg,M.Ryding
Text:Hm
Ev,medverkande: Helena af Norrland på sång och kör,Josse på gura.
Genre:Tja,reggae baserat blåös kanske..
Format:mp3
Inspelnings år: 2006 - 2008
Hej.
Donat lite med denna..Slängde på lite piano i kväll ..Funkar det? Elller måste det vara Hammond på såna här?
Inte riktigt hundra lirat..men men..Vill mest kolla ide´n om den håller..
Såga på!
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Jättesnyggt!
Älskar det här groovet. :wub:
ja visst funkar det!
Pianot gillar jag! Pianoljudet känns som om det kommer från en annan låt dock. Kika gärna in det. hammond? Ja, eller kanske något helt annat?
Något på tjejens chorus-effekt"? känns liter skum? Snyggt sjunget annars.
ynot:
himnla bra detta gilar det lite pinkfloyd reggy i början sången är under bar både din o hennes o era tillsamans.
ljudbilden kan inte mina laptop högtalare säga mycket om men det basar lite men men ..
blir lite grötigt med piano munspel o allt på en gång kanske i slutet lite mer less is moore.... B)
gillar denna helt klart. 3av 5 tills less kommer in ..
toyn
Harmonica mike:
1 up:en då:
Thanx man..Tvekade lite mellan Hammond och piano..Kul att du tycker att det funkar.Lirade lite hammond först,men fick inte till det så jag riggade pianot..Lite slarvspel här och där men känslan går fram..Tjej rösten,filerna är fast brända med effekterna,så det är försent att göra något åt det...
Tony då: Min klart bästa sång prestation tycker jag,synd att Helena ledsnade på studio grejen,vi hade kunnat göra nåt riktigt bra ihop..Hon sjunger så f..bannat bra matchar min röst perfekt.
Jo det är lite skumt mot slutet,tendenser till grötighet..Eq:ade och donade en hel del..det får duga så här..Alla effekter är fast brända så jag kan inte göra så mycket förutom lite pannande..
Tack till er båda för fina och varma kommentarer.
Mvh
Micael
Emulator:
schyyst intro helt klart. sen blir det värre. enormt mycket värre. :blink:
....märkligt nog kan jag bara spela upp 15 sekunder av denna!! :o antingen direkt iva lilla playern, eller om jag spelar upp direkt i mediaplayer, eller om jag tankar hem :ph34r:
Får väl testa i morgon :(
lovande intro dock :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida