Kontrollrummet

Förslag ang "Media Center"

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
Kanske byta ut länken till mediacentret från
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=mediacenter;sa=music;sort=poster
till
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=mediacenter;sa=music;sort=downloads
?

Som det är nu ordnas låtarna per default efter användarnamn - vilket betyder att när 1up t ex har laddat upp ett antal låtar kommer samtliga hamna på första sidan och spelas mycket, medans t ex _Olsson ständigt kommer ligga på allra sista sidan med sina alster och ha svårt att höras. Om man istället ordnar listan efter antal nerladdningar med lägst antal överst (se länken jag föreslog) så kommer man istället förhoppningsvis ge alla ungefär lika mycket spelchans, och de första sidorna på listan kommer rotera mer. :)

Inget stort problem än så länge med tanke på att inte så många låtar har laddats upp, men ändå.


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Intressant förslag. Bra att den minst nedladdade kommer först.
Men tanken var att man skulle ha alla artister i ordning, så om man hitta något man gilla så skulle man hitta mer aldeles bredvid.


Utloggad tsmalmbe

Och om vi ändrar det där, blir det nog per datum i framitiden tycker jag. Alltså nyaste överst och så. Men vi får se med det, när och hur jag hinner.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Kan man inte ha ett par alternativ för användaren ovanför listan? T ex Lista efter artist, mest nedladdade, nyast upplagda. Hade ju varit trevligt med ett genrésök/listning också men mjo, jag inser problemen med detta också...


Utloggad tsmalmbe

Man kan ha vad som helst, men då tappar man kompatibiliteten med mediacentrets utveckling, vilket är ganska skit i framtiden. Därför tar jag det mera lugnt på den fronten.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
Kan man inte ha ett par alternativ för användaren ovanför listan? T ex Lista efter artist, mest nedladdade, nyast upplagda. Hade ju varit trevligt med ett genrésök/listning också men mjo, jag inser problemen med detta också...

Allt du nämnde utom senast upplagda går ju redan!?


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Kan man inte ha ett par alternativ för användaren ovanför listan? T ex Lista efter artist, mest nedladdade, nyast upplagda. Hade ju varit trevligt med ett genrésök/listning också men mjo, jag inser problemen med detta också...

Allt du nämnde utom senast upplagda går ju redan!?

 :ph34r:

Jag skall erkänna att skrev utan att ha tittat in i Mediacentret! Jag utgck bara efter de första inläggen och spånade vidare, sorry för that!  -_-