Forum > Demolåtar

1up-guitar rythm chords VERSION 10! söndag!

<< < (4/5) > >>

1up:

--- Citat från: freddy skrivet 19.01.2008, 14:04:27 ---Det där med kvalité och kvantitet. Du verkar lägga upp allt som du gör på denna sida, jag tycker det är roligare om du lägger ner lite mer jobb innan du postar. Nu börjar det nästan bli så att man inte orkar lyssna på alla dina klipp pga att det kommer nya hela tiden :) Denna låt var det skönt groove i och jag gillar musiken, men det känns som att det är väldigt mycket kvar. Enformig är den nu, behövs lite mer variation. Men det kan helt klart bli något, en av dina bättre faktiskt.

--- Slut citat ---

Vad har vi halvfärdiga demon till om inte för att slänga upp en början som man söker lite nya infallsvinklar på?

Jag slängde upp tre låtar på färdiga demon häromdagen efter att ha gått igenom arkivet och hittat trevliga låtar som jag inte publicerat och som hade lite av samma känsla i sig, sorg, som  jag kände starkt då.

Det står varje medlem fritt att välja om man vill lyssna och kommentera en låt eller ej, det är den stora tjusningen! ;)

Om min musik är tråkig att lyssna på så, well, då kanske man ska strunta i att lyssna på den?

Allt vi gör som musiker låter olika och det finns ingen standardiseringsmall. Kvaliteten är dels subjektiv och dels varierar uttrycket med varje produktion.

Trevligt att du gillar groovet! När andan faller på kommer mer. En moog-bas på toppen i ett stick eller break inte så tokig idé och lite annat smaskens!

1up:
Spännande moog-bass tillagd nu i ver 10 och ett ruskigt kul break med frapperande congas-rythmer  - och nu sydamerikanskt klingande trumpeter! :)

max:
Det svänger ju katten! :)
Bra break!
Skön melodi som trumpeterna spelar, kanske skulle de vara aningen starkare? Annars kanon!

1up:

--- Citat från: max skrivet 21.01.2008, 23:47:12 ---Det svänger ju katten! :)
Bra break!
Skön melodi som trumpeterna spelar, kanske skulle de vara aningen starkare? Annars kanon!

--- Slut citat ---

hehehe Wow tack! De hårda anstängningarna verkar ha gett resultat!

Japps, trumpeterna har åkt upp i nivå! :)

Ha de gott!

Dividend:
Grym låt fan!
Återkommer senare med mer uttömlig kommentar... Satans, trodde inte man kunde digga salsa så ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion