Kontrollrummet

Förslag på byggen

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 368
    • Visa profil
Satt och kollade lite på era byggen och blev grymt inspirerad och imponerad över vad ni åstadkommer! Själv skulle jag vilja bygga flera olika burkar eller helst av allt en channel strip. Det hade varit mums.

Men att fixa komponenter verkar vara ett rent helsike. Det är alltid några specialkomponenter som skall till, som finns i en liten by i bergskedjan Brutannblä... Det jag menar är, finns det ingen möjlighet att köpa komponenterna i Sverige? Jag har inga som helst problem att handla kretskort, komponentlista, byggbeskrivning och låda (som Neriks helt underbara pryttlar), men jag skulle hellre vilja handla komponenter från Elfa, RS-Components eller liknande. Företaget där jag jobbar har en del "discounts" som gör att jag skulle kunna få komponenterna billigare. Om det inte vore för komponenterna från Brutannblä...

Några förslag på preamps, kompressorer, EQ osv, som hade varit värt att kolla på? (Gärna med mestadels standardkomponenter...) Och kanske fler företag för elektronikkomponenter som man borde ha koll på?