Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat. 1up - Pi divided by 4

<< < (12/13) > >>

Dividend:

--- Citat från: david.roennlund skrivet 29.01.2008, 02:28:16 ---Kommer inte riktigt ihåg gamla versionerna... som jag sagt i andra trådar (eller iaf tänkt...) låt de gamla versionerna ligga kvar så att man lättare kan bedömma förändring o dyl ^_^

Ah, gillar denna iaf! :)

Men tycker körerna i början känns lire för stressiga och att pianot som kommer in ca 140... är för slafsigt spelat... det blir bra sen , men just när det kommer in så är det inte alls 100...

detta stycke skulle passa mycket bättre utan synttjejen , en verklig kvinna skulle göra detta stycke till en fröjd att lyssna på :wub:
Nu stör jag mig på synthflickan.... synd på en så bra låt :(

Vet inte om jag diggar slutet heller... när allt kaosar... passar liksom inte till låtens känsla...

Färdigsågat.

--- Slut citat ---

Kom inte här och käfta emot!  B) Den är PERFEKT nu!
Eller..... kanske inte. Har tagit till mig dina synpunkter, men synthtjejen skall inte bort! Det är ju ändå en synthlåt  :D

Hmm, hur menar du "slafsigt" spelat... :P Det var det första jag spelade på min keyboard när jag fått upp den, sen jag kom hem :D .... Tycker det verkar "on beat", eller du gillar inte trudelutten alls?

Ojojoj lyssnar nu igen dan efter, låter fan bajs vissa saker... Undrar vad det var i colan ;)

Light Head:
Jag gillar verkligen detta. Fantastiskt väl arrangerat. Inledningen är vacker och nästan liet "hit"-betonad.

Nu skall jag bli lite flummig. (Flummigare än vanligt) Stråkarna och kören, melodin och arrangemanget känns väldigt matematiskt korrekt. Det är i princip precis så det "måste" vara. Med några små förändringar så ligger alla toner på ett sätt som jag skulle bedöma som genialt.

Så nu är jag tillbaka...

Kören är väldigt bra, realistisk och uttrycksfull, på ett lite mer konstnärligt vis.

När trummaskinen kommer in så är det mer som en aha-upplevelse. Det är precis det jag förväntat mig redan innan jag hört det. Väldigt väl valda ljud!

Jag tycker iofs att trummorna försvinner på ett lite för abrupt sätt vid 6.04. Kansek så enkelt som ett enda SD-slag skulle lösa det?

Ljudvalen är jäkligt bra. Syntar, trummor, kör, rubbet!

Låten är catchig och 7.16 försvinner på några sekunder.

Wernborg:

--- Citat från: Dividend skrivet 29.01.2008, 08:13:47 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 28.01.2008, 23:04:59 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 28.01.2008, 23:02:03 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 28.01.2008, 22:53:09 ---Ibland stannar man på en rastplats och träffar en trevlig prick. (mahan kommenterar din låt)
Ibland stannar man på en rastplats och nån gnällig jävel tycker du skräpar ner (wernborg kommenterar din låt)

--- Slut citat ---

Resan är målet ja. Kan ju säga att jag uppskattar dina kommentarer.... 1up och jag skall göra den färdig nu i kväll.... Med maffigt SYNTHIGT slut ;)

--- Slut citat ---

Stanna till vid min avatar så ska du få dig en avhyvling.  :D

--- Slut citat ---

Göteborgarjävel! ;)

--- Slut citat ---

Jag tar inte skit från danskar. :ph34r:

;)

1up:
Vilken låt!

Den har blivit klart vassare.

Ösigt schlagerlikt slut! Lite skumma noter och rythm där på slutet att se över, men skön hets.

ynot:
hej på er mina bästa herrar.

lite som att vara på spa o ligga i bubbelpoolen o slappna av o helt plötsligt släcks rummet o man visar actionfilm.
detta vore trevligt i verkliga livet, så även i denna låt.

gillar att svängarna tas ut övergången är väll typ lite (gå o köpa poppcorns) varning på men som helhet funkar det bra.

blev fan liv rädd ett par gånger i slutet när rösterna kom in,  tror det är bra  :D
tänker lite påfilmen femte elementet oxå föresten...

allt väl:  tony

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion