Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat. 1up - Pi divided by 4

<< < (4/13) > >>

Emulator:
genomarbetat! Snygg 80's-vägg som kommer igång med trummorna. En sak där. släng på hihaten direkt. Nu låter det billig trummaskin innan hihaten startar och det blir lite snyggare modernt retro. Snyggt pianospel där. Kanske badar allt i lite väl reverb? Dessutom låter synthljudet lite fjompigt när det huggs av på kortare toner. Gör hellre den tonen bara 1/16 lång eller nåt, och skruva lite på sustainen. På långa tonerna är det riktigt mums.

Sen borde du beställa en loop till av 1up..nu när uhm-pah-trummorna är tillbaks låter det hopplöst torftigt är jag rädd. Mer drum'n'base-trummor tack !

Faktiskt en av de bättre experimentella låtar du gjort måste jag säga.

Dividend:
1up, vad tycker du om Emulatorns råd till dig 1up ? :)

Angående fjompbasen är det nåt jag skall fixa tiill... Tack för ditt förslag!

"riktigt mums"  :lol:

Tack för att du tycker det är en av de bättre experimentella (är val typ 7st max jag gjort senaste 2-3 åren :)

1up:
:P

Var det inte jag som skrev att trummorna fick tas för vad de var? :P Ett utkast? :D Jo, tror jag visst. :P

Men jag håller ju på och rockar loss med en funk/house-låt för bövelen! ;) Finns inte en sekund att förlora! :D

max:
Bra låt ni satt ihop!
Gillar den distade synthen (eller är det det?) som kommer in vid 2:25! Trummorna bryter av fint och det blir en härlig stämning med körerna. Väldigt bra arrat och snygg produktion.
Som redan sagts hade det varit fint med en ny trumloop i sista partiet, annars tycker jag det låter toppen!

Emulator:

--- Citat från: 1up skrivet 17.01.2008, 19:19:01 ---:P

Var det inte jag som skrev att trummorna fick tas för vad de var? :P Ett utkast? :D Jo, tror jag visst. :P

Men jag håller ju på och rockar loss med en funk/house-låt för bövelen! ;) Finns inte en sekund att förlora! :D

--- Slut citat ---

Så då vill du inte ha kommentarer förrän låtarna anses klara då ? :rolleyes:

;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion