Forum > Färdiga produktioner

1up-A Gloomy Return

<< < (3/3)

freddy:

--- Citat från: 1up skrivet 17.01.2008, 02:46:08 ---
--- Citat från: freddy skrivet 17.01.2008, 01:52:37 ---Gillar inte alls ljuden, låter väldigt "midi" och låten vet jag inte om jag gillar heller egentligen. Känns inte som det är något som sticker ut.

--- Slut citat ---

Det är soft att alla inte tycker lika!

Vad gillar du för ljud? Någon preferens typ: akustiska ljud, synth-ljud?

--- Slut citat ---

Det är mest stråkarna som jag ogillar av ljuden i denna låt. Har svårt när stråkar låter metalliskt, som dom gör här. Det ger liksom ett onaturlig känsla. Vibratot känns även det onaturligt. Men du kanske ville ha sånt ljud, lite gammalt dataspel som Dividend sa.

1up:

--- Citat från: Dividend skrivet 17.01.2008, 10:15:05 ---Tycker det funkar som låt. Lite dataspel, typ i något tragiskt skede av nåt gammalt amigaspel. ;) Tyckte den var bra!

--- Slut citat ---

Tackar!

Jo den är datorspelsinspirerad, helt klart.

1up:

--- Citat från: freddy skrivet 17.01.2008, 13:03:37 ---
--- Citat från: 1up skrivet 17.01.2008, 02:46:08 ---
--- Citat från: freddy skrivet 17.01.2008, 01:52:37 ---Gillar inte alls ljuden, låter väldigt "midi" och låten vet jag inte om jag gillar heller egentligen. Känns inte som det är något som sticker ut.

--- Slut citat ---

Det är soft att alla inte tycker lika!

Vad gillar du för ljud? Någon preferens typ: akustiska ljud, synth-ljud?

--- Slut citat ---

Det är mest stråkarna som jag ogillar av ljuden i denna låt. Har svårt när stråkar låter metalliskt, som dom gör här. Det ger liksom ett onaturlig känsla. Vibratot känns även det onaturligt. Men du kanske ville ha sånt ljud, lite gammalt dataspel som Dividend sa.

--- Slut citat ---

Ja om man föredrar det naturliga är ju min låt inte så mkt i julgranen. Jag börjar gilla de här gamla ljuden mer och mer. Tom funderingar på att göra en popig låt med gamla midi-ljud. När flest folk hatar något, är det snart på väg att bli inne igen. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion