Kontrollrummet

1up-A Gloomy Return

1up · 13 · 10294

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
ax.

LÅTNAMN: A Gloomy Return
GRUPP: gregor pillowhead
GENRE: stråk stråk
LÅTLÄNGD: 1min några sekunder
KOMPOSITÖR: 1up
PRODUCENT: han
EV. MEDVERKANDE: pandan
FORMAT: mpeg layer three
« Senast ändrad: 15.01.2008, 03:53:56 by 1up »


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Låter kalas tycker jag, gillar ljuden, gillar känslan - gillar inte att det inte är sång, det håller det inte riktigt för. Om det inte är filmmusik... kanske. :)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Låter kalas tycker jag, gillar ljuden, gillar känslan - gillar inte att det inte är sång, det håller det inte riktigt för. Om det inte är filmmusik... kanske. :)

Tja! Yeah tack för de! Jo gillar ljuden själv.

åh hjälp. nyss vaknat. dubbel negation. gillar eller inte gillar sång, aah, du önskar sång. Ja, på ett dukat buffébord får man inte alltid som man vill. ;) Sen är ju jag instrumentalnörd också! typ 1% av befolkningen eller nått.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
hm. stråkarna är fina, men det tar inte tag i mig som din musik brukar göra är jag rädd.

Skall lyssna igen på kvällen. jag skulel tona ner wurlin eller vad det nu är.

tråkig kommentar, men jag återkommer!

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
hm. stråkarna är fina, men det tar inte tag i mig som din musik brukar göra är jag rädd.

Skall lyssna igen på kvällen. jag skulel tona ner wurlin eller vad det nu är.

tråkig kommentar, men jag återkommer!



Javisst rockar stråkarna hästtagel!

En kommentar är alltid en kommentar så.

Låten har mognat några år i byrålådan så kanske av omatchande årgång, who knows.



Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ja, alltså, jag tycker att en lyssning = kommentar. men jag återkommer när jag är mer i n da mood för denan musiken ;D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
ja, alltså, jag tycker att en lyssning = kommentar.

Så eftersom kommentaren var lite "tråkig" så var lyssningen också det, i och med det ovan nämnda axiomet "lyssning = kommentar"? :D

Välkommen åter! Det är ju mulet här så man kör självklart på gloomy-känslan hela vägen ut.


freddy

  • Gäst
Gillar inte alls ljuden, låter väldigt "midi" och låten vet jag inte om jag gillar heller egentligen. Känns inte som det är något som sticker ut.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Gillar inte alls ljuden, låter väldigt "midi" och låten vet jag inte om jag gillar heller egentligen. Känns inte som det är något som sticker ut.

Det är soft att alla inte tycker lika!

Vad gillar du för ljud? Någon preferens typ: akustiska ljud, synth-ljud?



Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tycker det funkar som låt. Lite dataspel, typ i något tragiskt skede av nåt gammalt amigaspel. ;) Tyckte den var bra!
https://soundcloud.com/user7789882


freddy

  • Gäst
Gillar inte alls ljuden, låter väldigt "midi" och låten vet jag inte om jag gillar heller egentligen. Känns inte som det är något som sticker ut.

Det är soft att alla inte tycker lika!

Vad gillar du för ljud? Någon preferens typ: akustiska ljud, synth-ljud?



Det är mest stråkarna som jag ogillar av ljuden i denna låt. Har svårt när stråkar låter metalliskt, som dom gör här. Det ger liksom ett onaturlig känsla. Vibratot känns även det onaturligt. Men du kanske ville ha sånt ljud, lite gammalt dataspel som Dividend sa.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Tycker det funkar som låt. Lite dataspel, typ i något tragiskt skede av nåt gammalt amigaspel. ;) Tyckte den var bra!

Tackar!

Jo den är datorspelsinspirerad, helt klart.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Gillar inte alls ljuden, låter väldigt "midi" och låten vet jag inte om jag gillar heller egentligen. Känns inte som det är något som sticker ut.

Det är soft att alla inte tycker lika!

Vad gillar du för ljud? Någon preferens typ: akustiska ljud, synth-ljud?



Det är mest stråkarna som jag ogillar av ljuden i denna låt. Har svårt när stråkar låter metalliskt, som dom gör här. Det ger liksom ett onaturlig känsla. Vibratot känns även det onaturligt. Men du kanske ville ha sånt ljud, lite gammalt dataspel som Dividend sa.

Ja om man föredrar det naturliga är ju min låt inte så mkt i julgranen. Jag börjar gilla de här gamla ljuden mer och mer. Tom funderingar på att göra en popig låt med gamla midi-ljud. När flest folk hatar något, är det snart på väg att bli inne igen. :)