Kontrollrummet

1up-Beauty Killed The Beast

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Ät mer bröd.

LÅTNAMN: Beauty Killed The Beast
GRUPP: nissen med lyran
GENRE: be bop de bop
LÅTLÄNGD: 44:6
KOMPOSITÖR: be bop de bop
PRODUCENT: likewise
EV. MEDVERKANDE: trumpetjohan
FORMAT: mpeg layer three

[Tema sorg]
« Senast ändrad: 15.01.2008, 04:04:20 by 1up »


Utloggad tsmalmbe

Det här är riktigt fint ju.

Jag hoppas det kommer elgitarrer på slutet för att uppnå "killed the beast" -löftet.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Gillar framförallt introt som fånger en rejält. Loopbaserade fortsättningen är sedan en blandning av någon förutsägbart (=bra för igenkänning) men samtidigt med helt egna inslag.

Tänker lite på koto och michael kretus enigmaproduktioner.

trumpet ! ! ! nice.

Enda jag har att anmärka på är nog basen. Lite för ljud för mig, och samtidigt så känns den var off beat på fler ställe,?  :unsure:


Sorgtemat har jag lite tankar kring. det är inte riktigt sorg för mig. snarare något kontemplativt.....typ en memorial song eller nåt -något hemskt hände för länge sen. man är inte ledsen, men det manar till eftertanke.

eller nåt.

snygg bit!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Nice nice, förmodligen en av dina bästa, men får nog lyssna några gånger till. Här finns allt som är 1up: deckarmusik, ennio, schysst beat mm mm

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Det här är riktigt fint ju.

Jag hoppas det kommer elgitarrer på slutet för att uppnå "killed the beast" -löftet.


Tack!

Låter som bra idé. Någon som vill pröva på att lira elgitarr?


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Gillar framförallt introt som fånger en rejält. Loopbaserade fortsättningen är sedan en blandning av någon förutsägbart (=bra för igenkänning) men samtidigt med helt egna inslag.

Tänker lite på koto och michael kretus enigmaproduktioner.

trumpet ! ! ! nice.

Enda jag har att anmärka på är nog basen. Lite för ljud för mig, och samtidigt så känns den var off beat på fler ställe,?  :unsure:


Sorgtemat har jag lite tankar kring. det är inte riktigt sorg för mig. snarare något kontemplativt.....typ en memorial song eller nåt -något hemskt hände för länge sen. man är inte ledsen, men det manar till eftertanke.

eller nåt.

snygg bit!

Tackar! :)

ja, basen är off ofta. jag ska fixa det om jag lyckas hitta var jag lagt låtens projektfil på hårddisken.

Kontemplativt? aah, så kan de också tolkas. Fint att mer än poesi är öppet för flera tolkningar. jag tänker mig någon som med nedsänkt huvud deppar. kanske det jag menar med "sorg", snarare än gråt och jox.

Menar du att basen är för stark i mixen?

Deppade till låten igår och blev gladare. Uppskattar låten mycket mer nu än när jag gjorde den skumt nog.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Nice nice, förmodligen en av dina bästa, men får nog lyssna några gånger till. Här finns allt som är 1up: deckarmusik, ennio, schysst beat mm mm



What can I say?  :wub:


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Jag vet inte riktigt vad jag får för associationer, inte depp eller sorg direkt. En vacker visa med visst vemod.

Det som behöver förbättras i den här är spelet, ljuden i sig är det inget fel på. Det som stör mest är den otajta basen, sedan kommer fagotten(?). Det blir överlappande toner på flera ställen som gör att "det låter midi". Trumpeten är ganska bra, men efter ett tag känns den också onaturlig, dynamiken varierar inte nämnvärt. Det är inte en riktig trumpetare på den här, eller hur? ;)

Padsen och trummorna låter mycket bra. Gillar hur intensiteten varierar på de senare.

Låtidén är lysande, arret är perfekt, så jag tycker att detta förtjänar en bättre spelinsats.  :)
DON'T PANIC


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Jag vet inte riktigt vad jag får för associationer, inte depp eller sorg direkt. En vacker visa med visst vemod.

Det som behöver förbättras i den här är spelet, ljuden i sig är det inget fel på. Det som stör mest är den otajta basen, sedan kommer fagotten(?). Det blir överlappande toner på flera ställen som gör att "det låter midi". Trumpeten är ganska bra, men efter ett tag känns den också onaturlig, dynamiken varierar inte nämnvärt. Det är inte en riktig trumpetare på den här, eller hur? ;)

Padsen och trummorna låter mycket bra. Gillar hur intensiteten varierar på de senare.

Låtidén är lysande, arret är perfekt, så jag tycker att detta förtjänar en bättre spelinsats.  :)

fagott? :D klarinetten ska de va!

okey, okey, trumpeten är fejk :P

Tackar för sista raden! :)

Letade precis efter låten men hittade inte cubase-arret. :( So not much to do at the moment.