Kontrollrummet

HARMONICA MIKE/WERNBORG - Nine month later

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Skönt levande lir som blir allra bäst mot slutet med munspelet och en lekande finish.

Skönt tryck från basen right out of the box om jag förstått beskrivningen rätt. Så låter ju inte mina Trilogybasar. De känns alltid något för djupa.

Funderar här om jag hört låten för länge sedan förut, för tycker jag minns munspelsliret. Även om låten känns ny för mig. Ja, man minns ju inte allt längre. Men just det är något man minns.

Giv trummisen lite liv och hör applåderna ljuda över nejderna i stilla januarinatt.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Kommentarer,härligt boys!

Osse:
Tom waits..Det var ett gott betyg,det tackar jag för.Jag hade oxå ett stort smile på läpparna när jag lirade detta.Fast jag har en bättre munspels lirare än Tom W :lol:

Dr Loop:
Jo det är nog inte så mycket att säga mer än att det var ruskigt kul att lira in detta.Definitivt min favorit glädjemässigt under inspelnings delen,det var riktigt kul.
Innan sommaren så har jag en bra trummis på mina låtar,eller rättare sagt en grym! Min gamla trummis från "live"tiden har byggt en riktigt nice studio,strax färdigt...
Munspelet,ja jag utlovade ett lir i världsklass i ett svagt ögonblick - om det är så låter jag vara osagt.Men fort går det om inte annat.. :D
Jo det tar tid att kolla alla låtar som dyker upp här,men det är minst lika roligt som att producera eget tycker jag.I övrigt så "nätar" jag inte så mycket,förutom musik lyssning då..

1Up:
Basen,right out of the box? Fattar inte riktigt..Detta är en 5 strängad Warvick som jag lirade på..Rätt in i mixern och lite skurande i eq:n - that´s it.Låten har ju legat uppe ett tag på ofärdiga,kan hända att du hörde den då..Trummor,jorå det kommer riktiga trummor på denna så småningom -samt på alla mina låtar.Joru,ett munspels lir lika crazy som detta,har jag aldrig hört. :D



Tack alla för fina kommentarer,nu blir det inget mer från mig förrän jag är tillbaka i slutet på februari..Och då med nya låtar förhoppningsvis...

Tills dess  -  ROCK ON!!

Mvh
Micael



Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
där rök från whisky och cigarrer ligger tät.

Vad gör du med din whiskey tro  :unsure:

Han gör som mig,röker Borkum Riff whiskey..Tycker att Emulatorn börjar hitta hem med sin pipa.. :)

Mvh
Micael


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
"Med right out of da box" menas rakt från källan utan någon direkt påverkan! Jo, jag läste att du eq:at lite. Effektprocessingen verkar vara ytterst måttlig vilket är trevligt med tanke på resultatet, att mer inte krävs. Det får mig alltså att fundera över varför Trilogybasarna låter som de gör. De har ju gjort dem väldigt rena, men å andra sidan i många fall slätstrukna.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
"Med right out of da box" menas rakt från källan utan någon direkt påverkan! Jo, jag läste att du eq:at lite. Effektprocessingen verkar vara ytterst måttlig vilket är trevligt med tanke på resultatet, att mer inte krävs. Det får mig alltså att fundera över varför Trilogybasarna låter som de gör. De har ju gjort dem väldigt rena, men å andra sidan i många fall slätstrukna.

Ja då fattar jag.
Jo det funkar rätt bra direkt in från mixen,glömde säga att jag har en ganska hård komprimering oxå då vissa toner är hårdare i anslag än andra.Trilogy basar,vet jag inte vad det är..Jag vet inte så mycket om teknik prylar,det skötte dom andra - jag fick bara spela munspel och sjunga när vi lirade live.Inte fick jag spela gitarr heller,å inte piano..Men i gengäld så lät jag ingen av dom andra polarna sjunga..he he  :D


Kul att du gillade denna 1up..Det glädjer mig.

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Detta är ingen BUMP,högst seriöst!

Jag har mixat in Wernborgs gitarr bidrag till denna,nu kan jag/vi se denna som klar eller vad tycker ni,har jag mixat in honom "rätt" i ljudbilden?

Rock on mates.

Mvh
Micael/Wernis


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lustigt jag tänkte inte på gitarren när låten satte igång här.

Iaf så är detta strålande bra. :) Men det har jag ju sagt redan tidigare...

Om jag skall säga nåt nytt då? Iså fall får jag be att återkomma ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
Tycker det låter ruskigt bra! Gitarren passar in fint i mixen. Snyggt spelat Wernborg!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Micael!

Har väl tappat nån version på vägen men fortfarande gott swing på rasket. Nu när gitarren kommit med, som en extra rytmgivare, riktigt snygg sådan, så måste nog trummorna ses över. Så många goda rytmer på gång att trummorna börjar låta.....aningen neurotiska. Men du sade  att denna låt åxå skulle förses med äkta batteri i nåt skede, tror det skulle göra susen åt helheten. Men förstår åxå om ni vill lämna den som färdig nu, den funkar ju, och aldrig gör man ju nånting så bra att int nån jäkel tycker det kunde bli bättre! :D

Kör hårt Micael!


h.  johan :)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Dividend:Kom igen bara om du har nått att tilllägga.. :D

Max:Jorå,wernis skötte sig bra här..Tveksam till om jag la honom för lågt i ljudbilden..? Låten får gå några rundor så kanske jag drar upp honom lite..

Johan:Jo trummorna..snart löst det problemet ,min gamla trummis håller på att färdigställa sin inspelnings studio.Bara sett bilder på mobilen så här långt,men det ser mycket lovande ut! Och då är mina problem trummässigt lösta.Han kan lira!
Låten växte lite med wernis insats,tycker du att jag mixat honom för lågt? I mina lurar helt ok..tycker det känns lite avlägset dock i monitorerna..testar bilen i morgon,den lyssningen kan jag.

Tack för kommentarerna alla,nu skall jag inte plåga er mer med denna förrän reel drums är på plats :D

Mvh
Micael


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
tjenare Hmike. jodå, wernis ligger nog lite lågt tror jag.

Tyvärr kan jag inte säga så mycket mer positivt än att allt är ju bra spelat. Denna hamnar inte bland mina favvisar från dig trots allt.

Blir lite för mycket lisebergsjazz. jag gillar bluesen och långsammare jazz från norrland. :)

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
tjenare Hmike. jodå, wernis ligger nog lite lågt tror jag.

Tyvärr kan jag inte säga så mycket mer positivt än att allt är ju bra spelat. Denna hamnar inte bland mina favvisar från dig trots allt.

Blir lite för mycket lisebergsjazz. jag gillar bluesen och långsammare jazz från norrland. :)



Hello  Mr Thomp..
Mycket riktig iakttagelse..Wernis insats blev lite lågt in mixat..Lurarna luras då de frekvenserna är ljusa och går fram bra där..men i bilen samt monitorerna,njet! Fixar till det ikväll..

Nu är det ju mera spelglädje och lite smågalet lirat än publikfrieri på denna,men erkänn att det sprattlade till i bena..Sprattlet kan ju också bero på att du suttit still för länge :P :lol:
Tack för kommentar,flera öron är bättre än två.

Rock on mate!

Mvh
Micael


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Spelglädjen har fått sällskap av lite mer av den varan
Gitarren gör sig jättebra
Skulle vilja ha den lite mer panorerad till vä och något högre i volym - kommer inte riktigt fram
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Spelglädjen har fått sällskap av lite mer av den varan
Gitarren gör sig jättebra
Skulle vilja ha den lite mer panorerad till vä och något högre i volym - kommer inte riktigt fram

Hojen med HD då:
Japp,där kom det jag misstänkte..Perrens Stefan,drar ut Wernis gura lite mer till vänster under piano solo delen samt lite högre i volym....Får väl göra en kloning så att han ligger mera mot mitten under sång och munspel..

Tack för kommentar.

Mvh
Micael


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tack för alla glada tillrop om gitarren.  :D :D :D

YYYiiieppiieee..Stefan :P fast det har jag nog redan sagt.. :D

mvh
Micael