Kontrollrummet

Kornstad - Ensam

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Ja vad skall jag säga....?   Jag kan bara buga och tacka.

HM:  Du har rätt om ms-liret. Det var centrerat när jag fick den och du var även mer generös med lir än vad jag var i slutversionen. Klippte lite panorerade ut och lade reverb på för att få till ödsligheten som jag ville få fram med det.

Konstigt det där att de låtar som man gör på en kväll, blir så mycket bättre än de som man tar veckor på sig att få klart.
Me, Myself & I


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Vackert detta. Gillar trummorna och behandlingen av munspelet.
Tycker sången ska upp ytterligare....  :o

Det är ofta så när sångare mixar själva att det blir för lågt, eftersom man kan texten och behöver inte lyssna på samma sätt för att höra vad som sjungs.

Gillar gitarrarret, men får känslan att du "halkar" lite ibland? Kanske kunde vara effektivt att loopa upp ett par takter för att få det än mer meditativt?

Bra joggat!


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Den här hade jag visst missat!
Verkligen fint! Både snyggt gitarrspel, munspel och sång. Bra låt också. Har inget att anmärka!
Plinkar på en låt...


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Funderar faktiskt på att göra en sista ansträngning och lira in gitarren på nytt. Gillar inte att det är "linad" gitarr.
I övrigt är jag rätt nöjd, men man kanske skulle höja sången något litet snäpp till också då om man ändå är igång...   :)
Me, Myself & I


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ja vad skall jag säga....?   Jag kan bara buga och tacka.

HM:  Du har rätt om ms-liret. Det var centrerat när jag fick den och du var även mer generös med lir än vad jag var i slutversionen. Klippte lite panorerade ut och lade reverb på för att få till ödsligheten som jag ville få fram med det.

Konstigt det där att de låtar som man gör på en kväll, blir så mycket bättre än de som man tar veckor på sig att få klart.

Pust,blev liite orolig ett tag. :)
Men jag tycker att panningen funkar bara mot guran i mixen.Reverbet ger tillsammans med mitt lir en skön krydda till låten,så det är bara att ånga på.
Såg att du tänkte höja sången,jag tycker att den ligger rätt i mixen..Kanske dränker du nåt annat om du börjar laborera med sång volymen? Låten har bra balans,allt går fram bra i min lyssning..
Lajnad gura kan jag hålla med om,det är ju inte så kul..

Nåväl,fruktansvärt bra låt detta - vilket jag sagt tio ggr nu.. :)

Mvh
Micael


jay thomas

  • Gäst
Skäms lite för jag undvek att lyssna pga en kommentar i början.  :(

Men nu har jag lyssnat och jisses i braxorna vad bra den är!  :) Otroligt finstämd, kalasljud i mina öron, du har en otroligt fin sångröst med bra känsla, helt enkelt tummarna i zenith! De små utvikningarna med munspel och stråkar fungerar fint som snus. Kasperliknelsen köper jag men detta är ändå ditt!  :)

Enda jag reagerade på var att alldeles i slutet drunkar du lite i "cellon", känns som ni konkurrerar mycket om frekvensutrymmet. Kan ju betraktas som en fin avslutning i och för sig men personligen skulle jag föredra en något lägre stråke.


Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
ja jävlar.
Snyggt jobbat.
Bra inspelning av guran!
Guran är grymt skön.
http://web.me.com/julle128


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag kan tyvärr inte uppskatta denna låt mer än att ge den 3/4 :lol:

Nämen jag skall ge den några lyssningar. Arr och allt stämmer ju, så nog bara jag.. ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Jag kan tyvärr inte uppskatta denna låt mer än att ge den 3/4 :lol:

Nämen jag skall ge den några lyssningar. Arr och allt stämmer ju, så nog bara jag.. ;)

Då behöver jag inte bli alltför lång i rocken då...    ;)
Men lyssna gärna några gånger och säg vad du tycker. Konstruktiv kritik är bättre än allt beröm i världen, även om berömmet är himla kul.   :)

HM:  Det är ok....du får gärna skriva det tio ggr till....    :D

Me, Myself & I


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Kornstad!
Har inte läst resten av kritiken men migt passar detta perfekt! :)
Verkligt skönt arr, snyggt lirat, kanske lite svårt att få fram texten i sången men annars 100% snyggt.
Ackeliret gillas till tusen, sången kunde kanske dras ner aningen volymmässigt, eller kanske kompressorn på slutmixen
lite häftig, får sången att sticka ut lite häftigt.

Hur som helst, detta låter jäkligt snyggt och utfunderat!
Snyggt jobbat här.... :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............