Forum > Färdiga produktioner
Kornstad - Ensam
Fredrik Karlsson:
Superbra!
Blev extra bra nu med det fina munspelsliret!
Enda negativa är att det fortfarande känns som om gitarren och sången tar ut varandra något!
Du skulle kunna testa att kolla sångspåret och gitarrspåret (var för sig) med nån spectrumanalys eller nåt för att se vilken del av frekvenserna som krockar och sedan helt enkelt sänka där på gitarren.
Skulle det visa sig att gitarren låter mesig när den spelar själv (utan sång) så kan du ju automatisera EQn så att den endast skär när det är sång!
Men som sagt superbra låt, superbra ljud och egentligen så stör det väl inte så jättemycket att gitarr o sång krockar litegrann :)
equality:
Mysigt att höra denna igen. Vilken fin sångröst! Lite för svag i mixen bara...
Kornstad:
"Mysigt att höra denna igen. Vilken fin sångröst! Lite för svag i mixen bara..." Mitt eviga bekymmer... tycker ändå att jag höjt och höjt sången så at det snart sagt bara är jag som hörs. :unsure:
"Enda negativa är att det fortfarande känns som om gitarren och sången tar ut varandra något!" Just det! Rackarns, det glömde jag ju att kika på. Hmmm... blir till att ratta en liten stund till ikväll nu då. :)
"(kolla vid 1:06-1:07 nånting som distar i övre reg.?)" Hmmmm..... <_< Hörs inget när jag kör den här hemma? Kanske är mp3 filen som gör det? Skall lyssna på den då och se... Föresten, kan det vara den bitcruschade, superreverbade och allmänt förvridna cymbalen i rythmpaketet som du reagerar på?
Harmonica mike:
Tjena.
Det var ett tag sedan jag hörde denna..Fantastisk låt! Munspelet blev rätt ok..Möjligen upp med volymen en snutt där jag lirar solo..I övrigt snyggt.Kul att jag fick förgylla din vackra låt.
Mvh
Micael
Kornstad:
Nu har jag gjort ett nybörjarförsök till att Mastra låten och det blev ju stor skillnad mot tidigare, men blev det bra?
Kom gärna med tips om ni hör något som saknas eller annat. :)
Har även höjt munspelsliret en aning för att solot skall komma fram lite bättre, men utan att ta över.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida