Forum > Färdiga produktioner
Kornstad - Ensam
Kornstad:
En lugn låt som jag lade upp ofärdig tidigare på Studio, nu klar?. Några har nog hört den redan således, men nu ligger det med stråkar och jag har skruvat lite till.
Hoppas ni gillar den.
LÅTNAMN: Ensam
ARTIST/GRUPP: Kornstad
GENRE: vispop?
LÅTLÄNGD: 2.56
KOMPOSITÖR: Kornstad
PRODUCENT: Kornstad
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2006
FORMAT: mp3
Zyan:
Du fick lite karma för du har läst reglerna :)
Nu ska vi lyssna och se.
Du sjunger på samma ställe som gitarren, det krockar lite frekvenser.
Gillar knarret du får till ibland på rösten, framhäver känslan.
Efter ett tag blir man lite trött på gitarr slingan, kanske skulle låta den försvinna och på så vis skapa lite variation i låten.
Dagens andra varma o mysiga låt...bra jobbat.
Emulator:
skön inledning...bra när stråkarna kommer in.
skön, softad sång....älskar när stråkar och kompet kommer in....så fint.
Som nån tidigare påpekat så blir det lite "burrande" när sång och sku-gitarr krockar...kanske bara lite EQ-jobb så funkar det.
Stämningsfullt.....myspyslåt!
sköm stämsång. Påminner om Bo Kaspers?
mysig nattlyssning!
Harmonica mike:
Tjenare.
Den här har jag aldrig hört.Jag gillar arr och låt.
I mixen(master kanalen) skulle jag lagt ett reverb med ett medelstort rum samt ett men en svans på 3-7 % häng,för att framkalla en mysigare stämning mot liten scen framträdande..Lite lätt singer/songwriter feeling över hela låten,gillas skarpt!
Mycket behaglig lyssning.
Välkommen hit.
edit: Lirade med lite stämningsfullt med ett g-spel..Vill du så kan jag blåsa in en liten smakfull snutt på väl utvalda ställen,men inte förrän till veckan.Du har min mail så shoot om du vill höra hur det låter.
Mvh
Micael
Kornstad:
Tack för jättebra tips!
Tar till mig alltihop och skall prova att växla gitarrslingan en aning så det inte blir så tjatigt samt att lägga en aning reverb på mastern. Eq'n är jag lite osäker på hur jag skall göra med. Bör jag skära på sången eller på gitarren och vilket frekvensomfång tror ni behövs?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida