Forum > Demolåtar

CZ - Krokodiltårar

<< < (2/3) > >>

egghuvud:
Snyggt. Jag tycker sångljudet är lite väl vasst. Skulle skära lite i övre alternativt skära i diskanten på reverbet eftersom svansen gör att det essar sig. Jag tycker nog att arrangemanget fungerarhyfsat iallfall. Möjligen tycker jag trummorna står i lite för stor kontrast till resten. Bastrumman känns te x alldeles för shuffig i förhållande till det lätta arret i övrigt. Men det kanske är meningen.
Körerna är jag också lite konfunderad över. Telefonidén fungerar väl iofs, men jag skulle gilla lite mer körarr istället.  :)

Wernborg:
Låten och texten är finemang.
Sången tycker jag borde komma närmare. Mindre reverb och upp i volym.
Kören måste bort.  :ph34r: Hellre en dub där du vill förstärka om jag får bestämma.
Coolt trumarr, men för menlösa sound. Mer tjoff liksom.  :blink:

Njutbart!

Ola:
  Hej Fidden skön låt och text! har ett litet tipps, jag skulle gärna höra lite "DIST" på sången här,,,

(Men jag har inget hjärta kvar, maskiner styr mig, varje slag
Och jag vill bara fly, vill bara ut
Har ändå snart gett upp och ingen jävel kan få stopp på mina planer
På mitt vapen och mitt krut)

tror det skulle få mer sprätt i det då .
och lite gura på här och där skulle nog inte göra ont det heller :D
om du vill ha lite är det bara och fråga och du skola få
bra jobbat mvh

SYNTH:
Så här låtar är jag svag för så det blir gillade och tummarna upp! :D

stajo:
Tjena

Tycker låten är bra. Härligt ljudlandskap du målar upp. Den får bara 4 av 5 för jag tycker inte riktigt den sätter fart, står och stampar lite. Kanske ett parti med mer raka trummor skulle sätta fart lite vem vet...
Du är duktig på texter. Den här texten tycker jag ibland blir lite väl teknisk som tar udden av det jordnära soundet. Dock finns det många bra textrader här med men det räcker med en eller annan som ger ett annat intryck. Hade lite svårt att se den röda tråden mer än att du känner dig oförstådd och att alla andra vet bättre än du vad som är rätt för dig.

Men såklart är den bra ;).

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion