Kontrollrummet

Baby Animal

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad negroj9

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
Citerar Purusha från ett mail han skickade mig angående Quad mick-pre lådor,
där han snabbt nämner att GSSL gruppköps lådorna: "The group buy cases will be done next week".

Då kanske de når fram till Flintan precis lagom efter solsemestern.

Har han några Quad mick-pre färdiga? Har för mig att jag läste någonstans att han skulle börja tillverka dessa i januari igen. Jag hade tänkt beställa en av honom, vi kanske ska beställa ihop och dela på frakten? Jag bor också i Göteborg.


Utloggad Osse

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 520
    • Visa profil
Ahh, nice.

Bor också i göteborg, och är intresserad av en dual mic pre låda, kanske också går att kombinera?


Utloggad Stolle

  • Filosofistudent
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
Har han några Quad mick-pre färdiga? Har för mig att jag läste någonstans att han skulle börja tillverka dessa i januari igen. Jag hade tänkt beställa en av honom, vi kanske ska beställa ihop och dela på frakten? Jag bor också i Göteborg.
Han skulle ha dom färdiga i slutet av månaden skrev han. 3 st Göteborgare som skall beställa av honom? Vad sjutton. Då verkar det ju vettigt att dela på frakten kanske.
Skall ni andra beställa Baby animal kit också?


Utloggad Osse

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 520
    • Visa profil

Utloggad negroj9

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
Jag håller på med 2st supergreen som jag tänkte klämma i lådan. har tänkt sätta ihop ett par bebisar i framtiden och sätta i lådan  :)


Utloggad Stolle

  • Filosofistudent
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
Ahh, nice.

Bor också i göteborg, och är intresserad av en dual mic pre låda, kanske också går att kombinera?
Har du kollat med Purusha om han kan ha en dual-låda färdig vid sama tid som quad-lådorna?


Utloggad Osse

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 520
    • Visa profil
Japp! nu är det kollat.

Purusha kommer ha lådorna färdiga, han sa till mig att vi skulle fixa någon som tar hand om finansiering och adress osv för prylarna, jag kan ställa upp om ingen har något emot det?


Utloggad Stolle

  • Filosofistudent
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
Japp! nu är det kollat.

Purusha kommer ha lådorna färdiga, han sa till mig att vi skulle fixa någon som tar hand om finansiering och adress osv för prylarna, jag kan ställa upp om ingen har något emot det?
Låter fint det tycker jag!


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Låter som ni ska starta en ny gruppköpstråd i DIY avdelningen.  :D


Utloggad negroj9

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
Japp! nu är det kollat.

Purusha kommer ha lådorna färdiga, han sa till mig att vi skulle fixa någon som tar hand om finansiering och adress osv för prylarna, jag kan ställa upp om ingen har något emot det?

Perfekt för min del :)


Utloggad tsmalmbe

Delade upp ämnet så att Baby Animal diskussionen får en egen tråd!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Stolle

  • Filosofistudent
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
Skall vi göra gemensam beställning från JLM också? Eller kör vi bara på Purusha-lådorna?


Utloggad Osse

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 520
    • Visa profil
Jag snackade med Joe på JLM om det, och detta var svaret:

[Joe] We ship fast for free for orders of small kits of over a $1000AUD. Otherwise you just need to let us know quantities and I will see what I can do

Kan vi komma över 1000 AUD?


Utloggad Dee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 147
    • Visa profil
    • Funhouse
Även om jag inte bor i Götet så är jag mycket på till ett gruppköp!

D.


Utloggad Stolle

  • Filosofistudent
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
Jag snackade med Joe på JLM om det, och detta var svaret:

[Joe] We ship fast for free for orders of small kits of over a $1000AUD. Otherwise you just need to let us know quantities and I will see what I can do

Kan vi komma över 1000 AUD?
Jag kommer nog att handla för 367 AUD.
Ni andra?

Känns inte som om 1000 AUD är omöjligt att överstiga. Speciellt inte om Dee är med också.


Utloggad negroj9

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
Jag hade iofs inte tänkt beställa detta just nu, men kan kanske tänka mig att beställa det mest nödvändiga just nu från JLM. Jag är inte så påläst vad man behöver m.m. Vad är det man måste beställa från JLM som inte går att få tag på i Sverige/Europa?


Utloggad Stolle

  • Filosofistudent
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
Jag hade iofs inte tänkt beställa detta just nu, men kan kanske tänka mig att beställa det mest nödvändiga just nu från JLM. Jag är inte så påläst vad man behöver m.m. Vad är det man måste beställa från JLM som inte går att få tag på i Sverige/Europa?
Om du har tänkt att bygga "Baby animal" preampar så är det väl i första hand kretskorten som du måste ha. In-trafo och op-amps kan man ju köra med andra än de JML säljer om man vill.
Beroende på hur du tänkt med strömförsörjningen så kanske du måste köpa den från dem med.


Utloggad Dee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 147
    • Visa profil
    • Funhouse
En fråga: är BAD samma sak som två stycken BA eller är det en helt annan pryl?


Utloggad Stolle

  • Filosofistudent
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
Det är en annan pryl. Det är, om jag förstått det rätt, en Baby animal med en massa mer db mickförstärkning. Man kan tydligen ha den för att bygga in en EQ mellan de två mick-gain stegen.


Utloggad Dee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 147
    • Visa profil
    • Funhouse
Okej, tack för info. Då är det alltså två kit av den vanliga man ska köpa alltså.

D.


Utloggad negroj9

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
Har vi, eller skavi sätta en deadline för Purusha-lådorna och Baby Animal - beställningarna? När hade ni tänkt att beställa? För min del är det ingen jättebrådska så ni får bestämma :)


Utloggad Osse

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 520
    • Visa profil
Eller så kan man använda den för att ha variabel impedans ner till 150 ohm, och samtidigt ha tillräckligt med förstärkning för att stärka upp 50 ohm mikrofoner, som gamla bandmickar.

Jag är lite osäker på hur jag ska göra, jag tycker nästa 99v opampen är lite väl bumlig i basen, men vill gärna ha en preamp med variabel impedans som har möjligheten att förstärka upp en av de gamla bandmickarna... Och det går ju inte att få enligt herr Joe med hybrid opamp+utgångstrafo. Men en sådan lär inte införskaffas än på ett tag, så det kanske blir ett senare projekt i sådana fall.

är 60 db's förstärkning på gränsen för en bandmick för sång?

Jag funderar på ifall man skulle kunna byta ingångstrafo till någon med starkare förstärkning, men ändå behålla variabla impedansen på 150 ohm som nedre gräns, någon som vet? Violiner? :)


Utloggad Osse

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 520
    • Visa profil
Det enda är att jag är lite osäker på hurvida jag ska beställa en dual-1176 låda samtidigt, eller om jag ska vänta med det...

undrar vad frakten för en ensam låda skulle bli, vart bor han?


Utloggad Stolle

  • Filosofistudent
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
Jag har fått för mig att han bor i Slovakien men jag är inte säker.

För min del så är jag väldigt sugen på att komma igång. Sammtidigt så är det ju knappast någon panik. Har man klarat sig så här länge utan en bra mick preamp så kan man ju vänta lite till.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
jag har för mig att paketet med mina två 1176:or kostade 250 pix. en sån blå låda blev det då. fö. så föddes våra två kattungar senare i den lådan. :)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Dee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 147
    • Visa profil
    • Funhouse
Jag har heller ingen brådska men kör gärna så fort som det är möjligt. Men bestäm ni så hakar jag på!

D.


Utloggad negroj9

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
Jag håller på att läsa på lite om Baby Animal, är det någon som har en länk till ljudklipp med olika uppsättningar trafos och opamps?


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
en sån blå låda blev det då. fö. så föddes våra två kattungar senare i den lådan. :)

Låter som den verkligen passar baby-animal.


Utloggad Dee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 147
    • Visa profil
    • Funhouse
Någon mer som har funderat kring när det är läge att beställa?

D.


Utloggad Stolle

  • Filosofistudent
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
Jag är på redan nu om möjlighet finns.


Utloggad Stolle

  • Filosofistudent
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
Jag håller på att läsa på lite om Baby Animal, är det någon som har en länk till ljudklipp med olika uppsättningar trafos och opamps?
Det är dåligt med det. Hittade ett ljudklipp i Baby animal-tråden av "Matta". Minns inte exakt var i tråden. Tror det var hyffsat i början. Typ sida 9.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
en sån blå låda blev det då. fö. så föddes våra två kattungar senare i den lådan. :)

Låter som den verkligen passar baby-animal.
haha sannerligen.. :lol:
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Osse

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 520
    • Visa profil
Hej!

Jag är ledsen att jag tar tid, jag håller på och försöker fixa fram lite ljudklipp av en 1176a, för jag funderar på att beställa en 2-1176 låda också ifall jag gillar vad jag hör. Det bör inte ta lång tid!

Jag säger till när jag vet hur jag ska göra! ;)


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Hej!

Jag är ledsen att jag tar tid, jag håller på och försöker fixa fram lite ljudklipp av en 1176a, för jag funderar på att beställa en 2-1176 låda också ifall jag gillar vad jag hör. Det bör inte ta lång tid!

Jag säger till när jag vet hur jag ska göra! ;)
1176orna låter skitbra, och jag tycker absolut inte att du ska tveka på en 21176:a.. läste om att det var en favviskompressorerna vid mixningen av lullabies to paralyze, med QOTSA.
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Osse

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 520
    • Visa profil
Det är nog inte det enda albumet dom har varit favvo kompar till :P

Mest använda studio utrustningen alla kategorier? Högt ligger den nog iallafall