Kontrollrummet

Erfarenheter av Digidesign MBOX2 factory?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Hej! Ska investera i ett nytt externt ljudkort till min bärbara dator med USB-portar. Min handlare på 4sound rekommenderar Digidesign MBOX2 factory. Någon som har erfarenhet av det?  :wacko:
Plinkar på en låt...


Utloggad tsmalmbe

Varför rekommenderar han det? Vill du kunna köra ProTools?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Hej igen,
nja, jag är lite osäker, eftersom jag har väldigt lite erfarenhet av moderna digitala grejer. (De gamla portastudiorna är visst lite omoderna nu). Har bara lekt lite med audacity o kristal m.m. i min dator. På sikt har jag tänkt bygga upp en liten fin hemmastudio, och börjar nu att kika på ljudkort med programvara och plugins.
Något bättre att rekommendera?
Plinkar på en låt...


Utloggad tsmalmbe

Nej inget bättre. Du kanske borde definiera ditt eget behov idag, om ett år och för framtiden, och sen bygga upp en kravlista och jobba vidare så? Vad jag menar är att en Ferrari är jävligt fin, men behöver du en buss är ju saken en annan.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Hmmm...japp, okey jag fattar. Tack så länge! Ska ta ett snack till med snubben på 4sound imorgon!
Plinkar på en låt...


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Om du är intresserad av en mbox2 så fundrar jag på att sälja min inkl PT le, ignition pak 2 pro och G-rack
Hör av dig om det är av intresse
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Okey, ska fundera på saken!Vad ska du ha för den?
Plinkar på en låt...


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
...annars- vad är det i grova drag för skillnader på pro tools och cubase? Mest lättanvänt?
Plinkar på en låt...


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jag kan inte mycket alls om detta
Jag tror att de kan ungefär samma saker - kanske mest en smaksak vilken man gillar - eller slump?
men vet inte om det är någon som är mer lättanvänt
Protools kräver dock Digidesigns egna ljudkort som ex mbox
Köpte mboxen och protools men det visade sig att min pc inte klarade av protools
Köpte en mac och skulle börja med PT då Logic 8(som bara funkar på mac)  dök upp. Köpte den
och har nu så sakteliga börjat lära mej den. Så därför blir det nog inget mer PT för mej.
Jag använder mbox till Logic men har börjat fundera på om det finns ljudkort som är bättre till Logic
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten