Forum > Demolåtar
david.roennlund: Thoughts of you
DåligtGehör:
Kanske är det mer korrekt språk med alla dessa "to" men jag tror jag hade försökt droppa rätt många av dem. Nu inleds var och varannan mening med "to". Blir som en uppräkning vilket är ok och t.o.m. kan vara starkt ibland... men jag utrycker ändå en viss tveksamhet. Jag hade nog prövat att droppa många av dem.
En helt annan sak. Efter den korta fiolinsatsen kunde man nog tänka sig att du rätt kort återkom och upprepade från kanske;
"To let you fell the thougts of mine
to let you crawl beneath my skin
free falling without an end
If i could just tell you how you made me feel that day
i would shout out loud"
För att därifrån tona ut/avstanna. Inte nödvändigt alls. Mer en sak som jag själv nog hade testat.
david.roennlund:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 11.01.2008, 22:35:20 ---Kanske är det mer korrekt språk med alla dessa "to" men jag tror jag hade försökt droppa rätt många av dem. Nu inleds var och varannan mening med "to". Blir som en uppräkning vilket är ok och t.o.m. kan vara starkt ibland... men jag utrycker ändå en viss tveksamhet. Jag hade nog prövat att droppa många av dem.
--- Slut citat ---
grejen är att den skrevs som en dikt, och då såg det bra ut med massa "to", men de behövs ju inte så mycket i sången... Bra synpunkt :)
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 11.01.2008, 22:35:20 ---En helt annan sak. Efter den korta fiolinsatsen kunde man nog tänka sig att du rätt kort återkom och upprepade från kanske;
"To let you fell the thougts of mine
to let you crawl beneath my skin
free falling without an end
If i could just tell you how you made me feel that day
i would shout out loud"
För att därifrån tona ut/avstanna. Inte nödvändigt alls. Mer en sak som jag själv nog hade testat.
--- Slut citat ---
Helt klart värt att testa!
Fast då faller min idé om att låten slutar med ett icke-existerande solo.... :huh:....hm
Tackar DG !
/david
DåligtGehör:
Det är verkligen inte säkert att det skulle bli bättre. Ångrar nästan att jag sa det. Bara en impuls som jag nog hade följt upp själv, men inte som i inspelning utan "jammat" och kännt på i soffan.
david.roennlund:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 11.01.2008, 23:07:27 ---Det är verkligen inte säkert att det skulle bli bättre. Ångrar nästan att jag sa det. Bara en impuls som jag nog hade följt upp själv, men inte som i inspelning utan "jammat" och kännt på i soffan.
--- Slut citat ---
Nej, men testa kan man ju :)
freddy:
Sången låter väldigt nasalt, försök jobba med lite botten i din röst. Sen är den stundom ganska falsk med, kan tänka mig att du har sjungit in den ganska direkt efter att du bestämt hur du vill sjunga? För det låter liksom osäkert, att du är lite osäker på vad du ska sjunga hela tiden och det brukar innebära sämre intonation. Sjung igenom låten ett par gånger till och lägg sedan om sången, försök även att hitta lite djup/botten.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida