Forum > Demolåtar

david.roennlund: Thoughts of you

<< < (6/11) > >>

david.roennlund:

--- Citat från: ynot skrivet 10.01.2008, 11:26:44 ---Hej david tycker sången ligger lite högt , o ett par tagningar till o rätt upp några sura toner skulle kanske vara bra hör ju att det finns där.
gillar stuket. lite bättre blans o lite mer tid vid micken kan detta bli ännu mer spännande.

tony

--- Slut citat ---

Hejsan !

Min vision med ljudbilden är att sången ska ligga långt fram, men den ligger nog FÖR långt fram just nu...
Nya insjungnar är på G, så förhoppningsvis kommer det bli bättre :wacko:

Kul att du gillade den !

//david

Wernborg:
Lite av det du fick över MSN:

* Mindre rytmiskt spel på orgel, låta trummorna göra jobbet
* Du hade gitarr på den versionen jag hörde först. Vill inte ha den tillbaka men lite linjer på gitarren. Fjärdedelar fram och tillbaka i nåt parti i låten?
* Syntsolot låter du vara!!  :wub: :wub: Monosyntar är bäst, men.... ibland får du "börja om" och då får ljudet en ful attack. Försök håll det legato hela vägen.
* Fiolavslutningen är ljuvlig. Som intro också kanske? Trumsoundet här tokdiggar jag. Kanske nåt för hela låten fast då ihop med nåt elektriskt?
* Du får gärna försöka lyfta fram basen i trummorna om det går. Eller lägg på en samplad baskagge.
* Jag tycker sången funkar. Kanske addera lite kör istället?
Finemang. Jobba på!

Ola:
 Det här var originellt och personligt. bra och coolt mvh

david.roennlund:

--- Citat från: Guran skrivet 10.01.2008, 17:22:45 --- Det här var originellt och personligt. bra och coolt mvh

--- Slut citat ---

Tack o bock :)

/david

david.roennlund:
Lite av det du fick över MSN:

--- Citat från: Wernborg skrivet 10.01.2008, 17:06:58 ---
* Mindre rytmiskt spel på orgel, låta trummorna göra jobbet
--- Slut citat ---
Testat att spela lite längre toner, men det svårt att få det svängigt... får jamma mer på det helt enkelt...

* Du hade gitarr på den versionen jag hörde först. Vill inte ha den tillbaka men lite linjer på gitarren. Fjärdedelar fram och tillbaka i nåt parti i
låten?
--- Slut citat ---
Ja, gitarren försvann... för att kanske hitta tillbaka i någonannan form... kanske i fjärdedelar

* Syntsolot låter du vara!!  :wub: :wub: Monosyntar är bäst, men.... ibland får du "börja om" och då får ljudet en ful attack. Försök håll det legato hela vägen.
--- Slut citat ---
:wub: , mm ska pilla bort attackerna, det är rätt lätt ordnat!

* Fiolavslutningen är ljuvlig. Som intro också kanske? Trumsoundet här tokdiggar jag. Kanske nåt för hela låten fast då ihop med nåt elektriskt?
--- Slut citat ---
hm, där sa du nått, hade inte tänkt mig det som intro, men...hm... kanske skulle va nått :)

* Du får gärna försöka lyfta fram basen i trummorna om det går. Eller lägg på en samplad baskagge.
--- Slut citat ---
Ja, som jag skrev nånstans... trummorna är ruggit svårtmixade i nuläget... kanske en samplad baskagge är bäst

* Jag tycker sången funkar. Kanske addera lite kör istället?Det fanns lite kör, i nån gammal version, eller iaf att jag dubblerade migsjälv lite här o var...
eller menar du fetingkör ^_^

--- Slut citat ---

--- Citat från: Wernborg skrivet 10.01.2008, 17:06:58 ---Finemang. Jobba på!

--- Slut citat ---

Tackar för öron och bra kritik !!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion